سرپرست بهزیستی استان زنجان

نهاد خانواده مهمترین رکن جامعه است

زنجان _ سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: نهاد خانواده مهمترین جامعه و در عین حال تاثیرگذارترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۳۷
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سلمان حسینی روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز دختر و دهه کرامت افزود: بر این اساس آموزش‌های پیش از ازدواج که اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از مسائل بعدی آن دارد، برای دختران انجام می‌شود که در صورت بروز مشکل از قبیل قرار گرفتن در معرض آسیب این افراد در خانه سلامت ساماندهی می‌شود و به آن‌ها خدمات روانشناختی، مددکاری، مشاوره‌ای و حقوقی ارائه می‌شود.

نهاد خانواده مهمترین رکن جامعه است

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت آسیب دیدن دختران در لایه سوم بهزیستی از طریق خدمات اورژانس اجتماعی وارد عمل می‌شود، ادامه داد: سازمان بهزیستی تمام قد در حمایت از دختران این استان پای کار بوده و هدف حفظ کرامت، عزت نفس، توانمند سازی و شکوفایی آنان است که در این میان باید از شرکای بهزیستی استان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا و مادران فردا عمود خیمه خانواده هستند، گفت: خانواده نیز کوچکترین نهاد جامعه بوده و در عین حال تاثیرگذارترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که در این راه قدم‌های بیشتری برداشته شود و افزود: هدف بهزیستی ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف به ویژه دختران در معرض خطر به منظور توانمند سازی آنان است که شرکای بهزیستی نیز در این امر مهم یاریگر هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه زن در تعالیم دین اسلام افزود: زن متعادل کننده جامعه است و بر این اساس انتظاری که از دختران جامعه می‌رود این است که نقش تعادل بخشی و ستون خانواده‌ها را ایفا کنند.

محمدتقی فتحی افزود: نبود مادر چیزی دیگری است بر این اساس باید گفت ستون خانه زن است که امیدواریم دختران نیز این نقش را آنچنان که در آموزه‌های دینی و تمدن ما است به خوبی ایفا کنند که در این راستا بهزیستی استان هم و غم خود را در این زمینه به کار بسته تا دختران آسیبی نبینند.

وی با تاکید بر اینکه درصورتی که یک مرد در جامعه آسیب ببیند احتمال سرایت آن به سایرین کمتر است، خاطرنشان کرد: در صورت بروز آسیب برای یک دختر و زن احتمال تسری آثار آن به جامعه بیشتر است که در این رابط اقدامات پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظرات