خبرهای داغ:
جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم با جدیت از مبانی اسلام و حقوق مسلمانان، به ویژه مسلمانان هند دفاع کند و مراتب اعتراض مردم و علمای جهان اسلام را به گوش دولت هند برساند.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۵۹
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دنبال اهانت به پیامبر(ص) در هند به شرح زیر است:

اقدام موهن یکی از اعضای حزب حاکم هند، در اهانت به مقام شامخ رسول اکرم(ص) موجب تألم بسیار گردید. این اقدام توهین آمیز و نابخشودنی، در ادامه روند اسلام هراسی و اسلام ستیزی شکل گرفته در سال‌های اخیر هند است که متأسفانه در پی همراهی و حمایت‌های حزب حاکم از گروه‌های تندرو، رشد و گسترش داشته است و نشان دهنده این است که هتاکان و گروه‌های ضد اسلامی از اقدامات خود دست برنخواهند داشت.

تضییع حقوق مسلمانان و تلاش برای تخریب آثار اسلامی و مساجد، از سوی گروه‌های افراطی؛ حرکتی شوم، ننگین و غیر انسانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود؛ آسیب‌های بسیارجدی به زندگی مسالمت آمیز فرقه‌ها و مذاهب مختلف در هند خواهد زد.

قانون اساسی هند بر احترام به عقاید و آزادی مذاهب تأکید دارد و لازم است دولتمردان و حزب حاکم، با توجه به تاریخ کهن و قانون اساسی کشورشان حقوق و شئون مسلمانان را گرامی بدارند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضایعه اهانت به پیامبر مهربانی‌ها، حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم می‌کند و اعلام می دارد: اهانت به مقدسات اسلامی و اسلام ستیزی، احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده است. لازم است سازمانهای بین المللی اسلامی و مجامع حقوق بشری اسلامی با قاطعیت این حوادث را محکوم کنند.

از دستگاه دیپلماسی کشور خواستاریم با جدیت از مبانی اسلام و حقوق مسلمانان، به ویژه مسلمانان هند دفاع کند و مراتب اعتراض مردم و علمای جهان اسلام را به گوش دولت هند برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات