خبرهای داغ:
نخستین جایزه ادبی خرمشهر به همت حوزه هنری خوزستان برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۰۸
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فردین کوراوند از برگزاری نخستین جایزه ادبی خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: این رویداد به همت حوزه هنری خوزستان برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد استانی با موضوعات آزادسازی خرمشهر، ایثار مردم خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس، شهدای شاخص خرمشهر، نقش تاریخ، جغرافیا و آداب و فرهنگ بومی مردم خرمشهر در مقاومت، نقش مقاومت مردمی و مسجد جامع نماد مقاومت و هر آنچه بازتاب دهنده بزرگی و عظمت آزدگی و پایداری خرمشهر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جایزه ادبی خرمشهر را ترویج و اعتلای فرهنگ و ادبیات پایداری و ایجاد بستری برای کشف و معرفی استعدادهای هنری و تجلیل از شخصیت‌های مهم ادبی و فرهنگی اعلام کرد.

دبیر نخستین جشنواره جایزه ادبی خرمشهر با اشاره به اینکه این رویداد در قالب‌های شعر، داستان، روایت ادبی برگزار می‌شود توضیح داد: هر هنرمند، می‌تواند با ارسال حداکثر سه اثر خود در هر رشته، در بخش رقابتی جشنواره شرکت کرده و همچنین می‌تواند آثار خود را در هر رشته (شعر، داستان کوتاه، روایت ادبی) به صورت جداگانه به دبیرخانه ارسال کند.

وی بیان کرد: در این رویداد قطعات ادبی کوتاه، متن و گزارش‌ و مصاحبه‌های رسانه‌ای که ارزش ادبی داشته باشد و هر متن ادبی در هر اندازه‌ای می‌تواند شرکت کند و قصد داریم هر ساله بسته‎‌ای از تولیدات ادبی داشته باشیم که برای خرمشهر و به نام خرمشهر اتفاق می‌افتد.

دبیر نخستین جشنواره جایزه ادبی خرمشهر با اشاره به اینکه این رویداد به صورت رقابتی برگزار می‌شود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مرداد به آدرس الکترونیکی hhadabiat@gmail.com یا به شماره ۰۹۰۱۶۶۵۵۹۶۵ ارسال کنند.

وی افزود: در این رویداد ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حوزه هنری خوزستان مشارکت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها