تبریز- برترین‌های پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بخش‌های مختلف در تبریز معرفی شدند.
کد خبر: ۹۴۳۸۳۸۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در آستانه ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا(علیه السلام) در موزه تاریخی قاجار تبریز ترتیب یافت بر اساس رای هیئت داورا، "محمدرضا عرفانی" به عنوان نفر برگزیده بخش موسیقی برای نمایش "سیمرغ" معرفی شد.

"فیاض بهرام" به عنوان نفر برگزیده بخش طراحی پوستر و بروشور برای نمایش "سیمرغ" معرفی شد.

"پوریا اخوان" به عنوان نفر برگزیده بخش طراحی نور برای نمایش "کلاه قرمزی" شناخته شد.

"سیدمحمدرضا مرتضوی" هم نفر در بخش طراحی نور برای نمایش "کلاه قرمزی" برگزیده شد.

"لیلا ندایی" به عنوان نفر برگزیده بخش طراحی لباس برای نمایش "شاه اسماعیل" معرفی شد.

"پوریا اخوان" برگزیده بخش طراحی صحنه و "سیدمحمدرضا مرتضوی " به عنوان نفر برگزیده در بخش طراحی صحنه برای نمایش "کلاه قرمزی " معرفی شدند.

عنوان نفر سوم بخش بازیگری مرد نیز برای نمایش "قایم بدون شک" به "سیامک گل منصوری" رسید و "داود فرمانی" نفر دوم بخش بازیگری مرد برای نمایش "سیمرغ " شناخته شد.

"اکبر صادقی" به عنوان نفر اول بخش بازیگری مرد برای نمایش "سیمرغ "، "نیوشا رضوانی" به عنوان نفر شایسته تقدیر بخش بازیگری زن برای نمایش "کلاه قرمزی " و "فاطمه حسینی" به عنوان نفر شایسته تقدیر بخش بازیگری زن برای نمایش "کبوتران چاهی" معرفی شدند.

"سمانه بابازاده" عنوان سومی بخش بازیگری زن برای نمایش "ناگهان زود" را کسب کرد و "دنیا رحیمی" به عنوان نفر دوم بخش بازیگری زن برای نمایش "کلاه قرمزی " معرفی شد.

"پریسا صدایی آذر" به عنوان نفر اول بخش بازیگری زن برای نمایش سیمرغ، "مهدی صالحیار" به عنوان نفر شایسته تقدیر در بخش نمایشنامه نویسی برای نمایش "دل سفید" و "مرتضی اسدی مرام" هم به عنوان نفر سوم بخش نمایشنامه نویسی برای نمایش "قایم بدون شک" معرفی شدند.

در این جشنواره "محمود مهدوی" نفر دوم بخش نمایشنامه نویسی برای نمایش "سیمرغ" شد و "علی حسن زاده" به عنوان نفر اول بخش نمایشنامه نویسی برای نمایش "شاه اسماعیل" معرفی شد.

"مرتضی اسدی مرام " به عنوان نفر سوم بخش کارگردانی برای نمایش "قایم بدون شک " شناخته شد.

"غریب منوچهری" هم به عنوان نفر دوم بخش کارگردانی برای نمایش "شاه اسماعیل " معرفی شد.

"اکبر صادقی " رتبه اول بخش کارگردانی برای نمایش "سیمرغ " را به دست آورد و "محمدرضا مرتضوی" عنوان ویژه کارگردانی را برای نمایش " کلاه قرمزی " از آن خود کرد.

همچنین براساس رای هیات داوران نمایش "سیمرغ" و "شاه اسماعیل" به عنوان نمایش‌های برگزیده این جشنواره به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

نمایش‌های "شاه اسماعیل"، "سیمرغ" و " قایم بدون شک" براساس رای هیات داوران به جشنواره تئاتر صاحبدلان معرفی شدند.

در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که از ۱۶ تا ۱۹ خردادماه امسال در تبریز برگزار شد ۱۲ گروه از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی، خراسان رضوی، البرزو کرمانشاه در بخش نهایی جشنواره در ۴ روز به رقابت پرداختند.

ارسال نظرات