خبرهای داغ:
امسال شور و شوق خوزستانی ها در گرامی داشت سالروز میلاد باسعادت هشتمین خورشید امامت و ولایت و برپایی جشن های مردمی بسیار با حرارت تر از سال های گذشته بود.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۳۴
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

هزاران مسجد ، حسینیه و موکب مردمی که مسئولیت پذیرایی از ارادتمندان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را برعهده داشتند در شب میلاد امام رضا (ع) با برپایی جشن های شادی آفرین ، ولادت با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت امام رضا (ع) را گرامی داشتند.

این جشن های مردمی با پخش شیرینی ، گل و نذورات همراه بود ، شرکت کنندگان که شمار زیادی از آنان را جوانان تشکیل می دادند ضمن ابراز ارادت قلبی به ساحت مقدس امام رضا(ع) جسارت غیرقابل بخشش به امام رئوف را تقبیح و محکوم کردند.

جشن عمومی ولادت امام هشتم(ع) عصر جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز با حضور هزاران مشتاق زیارت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری از اساتید حوزه های علمیه برگزار شد.

این مراسم در هوای بسیار گرم که تا اذان مغرب ادامه داشت نشانه ای از ارادت و معرفت به جایگاه امامت و ولایت و پاسخی به ساخت فیلم موهن و ضد اسلامی اخیر توسط عوامل مزدور استکبار جهانی و صهیونیستی بود.

اجتماع پنجشنبه شب بزرگ امام رضایی‌ها در خیابان ها و فضای بیرونی حسینیه شهدای اهواز که جمعیت زیادی را به این منطقه کشانده بود نیز نمونه‌ای از شور و اشتیاق و عرض ارادت به امام هشتم (ع) بود.

در این آیین که با سرود سلام فرمانده نیز همراه بود حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به عنوان سخنران اصلی از حضور باشکوه مردم در این مراسم قدردانی و آن را نشانه‌ای از محکومیت وابراز بیزاری از جسارت اخیر به ساخت نورانی امام هشتم حضرت امام رضا(ع) توصیف کرد.

جشن های مردمی ولادت پرنور امام رضا(ع) در خوزستان در دهه کرامت و حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رئوف در شهرهای استان خوزستان بسیار پررنگ تر از سال‌های گذشته بود.

خادمان صحن و سرای امام هشتم(ع) با حضور در بیمارستان‌ها ، مصلاهای نماز جمعه ، بازار ، مساجد و محل ساختمان متروپل آبادان با خانواده‌های قربانیان این حادثه تاسف بار ابرازهمدردی کردند و مرهمی بر دل داغدیدگان بودند.

در روستاهای و مناطق مرزی خوزستان ، آیین های گرامی داشت ولادت امام رضا(ع) جلوه و جلال بیشتری داشت ، قرائت زیارت امام رئوف در بسیاری از مساجد و منازل برگزار شد.

همچنین برنامه های جشن ولادت امام هشتم (ع) در پاسگاه های مرزی خوزستان با حضور مرزبانان و ساکنان روستاهای مرزی با شور و حال خاصی برگزار شد.

توزیع گوشت نذری و بسته های معیشتی بین خانوارهای نیازمند در برخی شهرهای استان از دیگر جلوه های ولادت امام رضا(ع) بود.

در دهه کرامت امسال هزاران مشتاق و دلداده امام رضا(ع) برای زیارت آن امام همام از فرودگاه های آبادان ، اهواز در قالب تورهای زیارتی عازم مشهد مقدس شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها