سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

اجرای اولین مرحله طرح "آموزش دوگانه" در مراکز فنی حرفه ای استان مرکزی

رستمی از اجرای اولین مرحله طرح آموزش دوگانه در مراکز فنی حرفه ای استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۰۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حمیدرضا رستمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزش مهارت تراشکاری که در راستای اجرای طرح آموزش دوگانه با مشارکت گروه توسعه و نوسازی صنایع "گداختار" در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه همکاری آموزشی دوگانه ایران - آلمان یک تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اتاق بازرگانی ایران و موسسه kh آلمان منعقد شد.
 
وی افزود: این دوره در استان مرکزی به صورت پایلوت در رشته های مهارتی جوشکاری، بازرسی جوش، plc ، کنترل ابزار دقیق، تراشکار cnc و فرزcnc، برق و الکترونیک آغاز شده و هم اکنون در رشته مهارتی تراشکاری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سلیمانی اراک با مشارکت شرکت گداختار در حال اجراست.
 
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی اهداف این طرح را بالا بردن سطح کیفی و اثربخشی آموزش فنی و حرفه ای بواسطه همزمانی آموزش در مجموعه های تولیدی، ارتقاء مهارت شاغلان شرکت های صنعتی و همچنین جذب مهارت آموزان در بنگاه های اقتصادی پس از گذراندن دوره های مهارتی عنوان کرد.
 
رستمی افزود: در طرح آموزش دوگانه، ۳۰ درصد از این آموزش ها با عقد قرارداد در محیط واقعی کار و ۷۰ درصد از آموزش در مراکز آموزشی به اجرا گذاشته می شود.
 
انتهای پیام
ارسال نظرات
آخرین اخبار