به مناسبت دهه کرامت و روز دختر جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیهاویژه فرزندان دختر شهدا دراداره آموزش وپرورش قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۵۳۰
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها ویژه دختران شهدا به همت بسیج فرهنگیان ودانش آموزی شهرستان قرچک برگزار شد.

حاج آقا کربلایی مسئول معاونت پرورشی آموزش و پرورش قرچک: حضرت معصومه(ص) با پرهیزگاری به مقام تقرب خداوند دست پیدا کردند اما ممکن است برخی از افراد اینگونه تصور کنند که مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه (س) تنها به دلیل خویشاوندی با امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) است در حالی که اینگونه نیست بلکه این بانوی گرامی اسلام به دلیل فضیلت های وجودی خودشان نزد خداوند دارای مراتب والایی هستند.

وی افزود: متاسفانه امروزه رفتارها و الگوی خیلی از دختران جوان و نوجوان جامعه  غرب گرایانه شده است در حالی که ما به اسلام    افتخار می‌کنیم که در قلب آن دختری ولادت یافته است که سرمنشاء بسیاری از کرامات و صفات نیکو و تربیت یافته مکتب اهل بیت است که الگو برداری از این بانوی بزرگ کمتر در بین دختران جامعه ما رواج یافته است.

وی ادامه داد:   حضرت فاطمه معصومه در چند مطلب برای زنان و دختران ما الگو است؛ عالمه بودن ایشان یکی از نکات مهم است چراکه آن حضرت از محدثین و مفسرین قرآن بوده اند و علم به ولایت مداری و دانش افزون در موضوعات روز آن زمان باعث شده بود تا این بانوی مکرمه در نزد شیعیان آن زمان از جایگاه رفیعی برخوردار شود و همواره در طول زندانی شدن امام در زندان هارون الرشید، تبلیغ دین و جوابگویی به شبهات و سوالات مردم توسط کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) صورت بگیرد.

  مولودی خوانی،   اهدای هدایا توسط مسئولین به دختران شهدا پایان بخش این مراسم بود.

ارسال نظرات