به‌منظور کمک به محرومیت‌زدایی در حوزه بهداشت شهرستان دشتستان، عملیات اجرایی ۶ خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۶۵۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

آغاز عملیات اجرایی ۶ خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه آیین نمادین عملیات اجرایی این پروژه‌ها گفت: این پروژه‌ها در راستای تقویت و محرومیت‌زدایی در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت استان اجرا می‌شوند.

قاسم برجوئیفرد می‌گوید: با توجه به فرسودگی خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی و بهداشتی این پروژه‌ها در بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهه توسط پیمانکاران ساخت و تحویل شبکه‌های بهداشت و درمان داده می‌شوند.

او اعلام کرد که زیرساخت‌های بهداشت و درمان با نوسازی و بهسازی مراکز و خانه‌های بهداشت ارتقاء می‌یابد و مردم می‌توانند از خدمات مطلوبی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح جامع محرومیت‌زدایی کشوری از سوی جهادگران در حوزه‌های عمرانی روستایی و اقتصاد مقاومتی ارائه شده است و در شهرستان دشتستان نیز ۱۶ طرح از محل این طرح، احداث و یا تکمیل خواهند شد.

ابراهیم رضایی می‌گوید: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، اورژانس بیمارستان شهید گنجی، احداث ساختمان پانسیون پزشکی بیمارستان شهید گنجی و کلینیک تخصصی درمانی برازجان از پروژه‌های اولویت‌دار بهداشت و درمان دشتستان است.

فرماندار دشتستان نیز گفت: سرانه بهداشت و درمان در دشتستان از سطح استانی و ملی پایین‌تر است که در همین راستا با تلاش‌های صورت گرفته برای ۱۶ پروژه حوزه بهداشتی و درمانی در حوزه روستایی اعتباری معادل ۶۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

احمد بنافی می‌گوید: ۵۰ درصد اعتبار تحقق پیدا کرده و امروز نیز شش پروژه آن در بخش‌های مرکزی، آبپخش و شبانکاره کلنگ زنی شد و تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز گفت: شهرستان دشتستان دارای ۶۱ خانه بهداشت فعال است و بهورزان تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را به همه گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌دهند.

ماریا خویشدوست می‌گوید: میزان اعتبار این ۶ خانه‌های بهداشت و پایگاه بهداشتی در حدود ۷۷ میلیارد ریال و از محل طرح محرومیت‌زدایی است.

او عنوان کرد که در سال‌های اخیر در راستای عدالت در سلامت و دسترسی مناطق دور از دسترس به خدمات بهداشتی و درمانی در حدود ۲۷ خانه بهداشت احداث و بهسازی شده‌اند.

عملیات اجرای ۶ پروژه بهداشتی شهرستان دشتستان با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان و تعدادی از مسئولین شهرستانی و محلی روستا‌های سرکره؛ قراولخانه، بهرام‌آباد، میان دشت، محمد جمالی و عطیبه آغاز شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات