فرزاد مخلص الائمه گفت:در حال حاضر که فصل کارهای عمرانی است هرگونه تعلل و کم‌کاری در روند مرمت و بازسازی این امامزاده غیر قابل پذیرش بوده و با مسببان آن برخورد مدیریتی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

به گزاری خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ فرزاد مخلص الائمه صبح جمعه در جریان بازدید سرزده از فرآیند مرمت امامزاده سیدمحمد شهرستان تفرش، با انتقاد از روند مرمت این امامزاده ،گفت: با وجود سپری شدن حدود سه ماه از فصل کاری و بیش از ۱۲ سال اقدامات پی در پی و یک‌سال از آغاز طرح مرمت اخیر، سرعت کار اصلاً رضایت بخش نیست و دوباره‌کاری‌ها موجب گلایه مندی مردم شده است.

دکتر مخلص الائمه افزود: ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به این امامزاده برطرف می‌شود و با توجه به اینکه بودجه مناسب برای این کار مهیا شده، حتی اگر عدم فعالیت مناسب در زمستان گذشته قابل توجیه باشد، در حال حاضر که فصل کارهای عمرانی است هرگونه تعلل و کم‌کاری در روند مرمت و بازسازی این امامزاده غیر قابل پذیرش بوده و با مسببان آن برخورد مدیریتی خواهد شد.


وی ادامه داد: فرماندار شهرستان تفرش موظف است با مشارکت تمام مبادی ذی‌ربط از جمله دفتر فنی استانداری، اداره کل امور اوقاف، اداره کل میراث فرهنگي،گردشگری و صنایع دستی و هیات امنای این امامزاده آخرین وضعیت طرح‌ مرمت و موانع موجود را شناسایی و با زمان‌بندی مناسب، این نابسامانی را مرتفع نمایند.


وی با اشاره به اینکه مشابه این وضعیت را در امامزاده سیداحمد در روستای گردشگری هزاوه نیز شاهد بودیم که با تقسیم کار مجدد و پیگیری فرمانداری اراک روند کار اصلاح شد و مرمت آنجا شتاب گرفت، افزود: عمده این عقب‌افتادگی‌ها ناشی از ضعف مدیریت و نظارت به علاوه محدودیت تأمین اعتبار است و مشارکت مردم و پیگیری رسانه‌ها در این موارد بسیار راهگشا خواهد بود.


در این بازدید، فرماندار شهرستان تفرش و برخی متولیان امر به صورت حضوری و همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل میراث فرهنگی استان در تماس تلفنی گزارش‌هایی ارائه نمودند و استاندار مرکزی نیز مواردی را به دست‌اندرکاران امر تذکر داد.


امامزاده سيدمحمد جد مقام معظم رهبری است و مرقد آن در شهر تفرش قرار دارد که آرامگاه ایشان به شماره ۴۳۲در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

ارسال نظرات