خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه کازرون:

احادیت و روایات ائمه سرلوحه رفتار و اعمالمان باشد

مسئول دفتر نمایندگی در سپاه کازرون در مراسم میلاد امام رضا (ع) گفت: احادیت و روایات ائمه سرلوحه رفتار و اعمالمان در زندگی باشد.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۰۳
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام رسول محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کازرون در مراسم میلاد امام رضا(ع) که در نمازخانه این ناحیه برگزار شد، در جمع کارکنان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت اظهار داشت: از دیدگاه امام رئوف مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد؛ سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش.
وی گفت: انسان عاقل و مؤمن که عقل و عشق را جمع کرده، محبت به دیگران را سرلوحه زندگی خویش قرار می‌دهد. مؤمن سنت‌هایی را دارد که آن را به‌عنوان هنجارهای زندگی‌اش می‌شناسد و بدان پایبند است، این سنت در زندگی خصوصی و عمومی‌اش متجلی می‌شود و باید در رفتارهایمان خیلی مواظبت داشته باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون اضافه داشت: امام رضا(ع) در عبارتی کوتاه به سه ویژگی برجسته مؤمن اشاره می‌کند که اگر این سه ویژگی در شخصی وجود نداشته باشد، نمی‌تواند مدعی ایمان باشد. آن حضرت(ع) می‌فرماید: مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد: سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش،اما سنت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، اما سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است، اما سنت امامش صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.
حجت الاسلام محمدی تاکید نمود: اینکه آن حضرت(ع) بر رازداری تاکید می‌کند، از آن روست که انسان نمی‌تواند هر آنچه را از علم دانست یا از معرفت دید یا از مردم شنید بر زبان آورد. از این‌رو حضرت(ع) می‌فرماید: بر شما باد به رازپوشی در کارهایتان در امور دین و دنیا. روایت شده که افشاگری کفر است و روایت شده کسی که افشای اسرار می‌کند با قاتل شریک است و روایت شده که هرچه از دشمن پنهان می‌داری، دوست تو هم بر آن آگاهی نیابد و خاموشی و سکوت گاهی تنها راه نجات بشر است.
وی با توجه به اهمیت خاموشی و سکوت در روایات ائمه اطهار(ع)در حدیثی ازامام رضا(ع) در این‌باره که می‌فرماید را اشاره داشت : امام رضا(ع)می فرماید از نشانه‌های فقه و فهم دین، حلم و علم است و خاموشی دری از درهای حکمت است. خاموشی و سکوت، دوستی‌آور و راهنمای هر کار خیری است.
در انتهای این مراسم به حاضرینی که نام مبارک آنان رضا بود توسط مسئول نمایندگی و مسئول تربیت و آموزش صالحین هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار