تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

آیین تجلیل از برترین‌های مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج سال ۱۴۰۰ در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۸۷۷۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام در این آیین گفت: امروز مشکلات متعددی در کشور و جامعه ما وجود دارد که اگر با دقت بررسی کنیم متوجه می‌شویم که تمام این گرفتاری‌ها به خاطر دوری از قرآن است.

تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

سردار عبدالرضا دشتی افزود: مشکلات حوزه جمعیت، اقتصاد و عفاف و حجاب مصادیقی از مشکلات امروز جامعه هستند که لازم است در همه این موارد به قرآن کریم مراجعه کنیم و با نشر و توسعه فرهنگ آن در زمینه رفع این مشکلات گام برداریم.
وی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور تأکید دارند که بر همین اساس، قاریان، حافظان و مؤسسه‌های قرآنی مردمی زیادی در استان بوشهر برای محقق کردن سهم استان بوشهر از این تعداد در حال فعالیت هستند امّا لازم است پشتیبانی‌های بهتر و بیش‌تری از این اقدامات قرآنی صورت بگیرد.
جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر اضافه کرد: لازم است با انجام هدف‌گذاری مناسب با کمک اساتید مجربی که در حوزه قرآنی در استان بوشهر وجود دارد تلاش کنیم تا سهم استان بوشهر از این تعداد محقق شود.

تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز در جامعه ما علاقه‌مندان زیادی به قرآن وجود دارند که لازم است همه ما در این زمینه بیش از گذشته تلاش کنیم.

تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: استان بوشهر پایتخت مقاومت و پایتخت قرآنی کشور هست که لازم است قدر این دو موضوع مهم را بدانیم و به ترویج این فضا در جامعه کمک کنیم.
سردار دشتی یادآور شد: خوشبختانه وضعیت قرآنی کنونی استان بوشهر اصلاً قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست که این موضوع نوید بخش یک آینده خوب برای استان ما است به طوری که برای نمونه برنامه قرآنی نوای ملکوت استان بوشهر در ماه مبارک رمضان از چند شبکه تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.
مدیر دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز در این آیین گفت: مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی بسیج ۲۴ و ۲۵ اسفند ماه سال گذشته با حضور ۲۶۰ نفر از سراسر استان در بوشهر برگزار شد.
سید حبیب الله حسینی اظهار کرد: عبدالله محبوبی داور تجوید، سید اسدالله حسینی داور صوت و لحن و سید علی حسینی داور وقف و ابتدا و حسن حفظ این دوره از مسابقات در بخش برادران و نرجس شریف زادگان داور تجوید، مریم بختیاری داور حسن حفظ و وقف و ابتدا، سیده محبوبه حسینی داور صوت و سیده اعظم حسینی داور لحن این دوره از مسابقات در بخش خواهران بودند.
وی تصریح کرد: نفرات برتر رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم در بخش برادران و در بخش خواهران نیز نفرات برتر رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند.

تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

مدیر دارالقرآن بسیج استان بوشهر افزود: مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج ۲۳، ۲۴ و ۲۵ تیر در تهران برگزار می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: مسابقات قرآن کریم در کشور سالانه به صورت انفرادی و آوایی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت‌های بعضی از سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود که بر همین اساس سازمان بسیج مستضعفین در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی ابتکارات جدیدی را آغاز کرده است.
مدیر دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق (ع) اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است بسیج در زمینه مسابقات قرآن به سمت مسابقات خانوادگی و گروهی رفته و مسابقات انفرادی و آوایی خود را ویژه بسیجیان برگزار کند که این موضوع از سال گذشته در مسابقات قرآنی بسیج به مرحله اجرا درآمده و امسال نیز اجرا می‌شود.

در پایان این آیین از برگزارکنندگان و برترین‌های مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن بسیج تجلیل شد.

تجلیل از برترین‌های مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج سال ۱۴۰۰

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار