خبرهای داغ:
امام جمعه ضیاآباد؛

موقوفات، موجب مباهات واقف و منفعت مردم است

حجت الاسلام خداوردی عنوان کرد: موقوفه موجب مباهات برای واقف و کسانی است که از آن وقف منفعتی حاصل می نمایند و معنای وقف رعایت حال دیگران و نفع بردن جامعه است.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۹۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
موقوفات، موجب مباهات واقف و منفعت مردم است

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، جلسه بررسي راهكارهاي استفاده بهينه از وقف و موقوفات باحضورامام جمعه و بخشدار شهر ضياآباد، مديركل اوقاف و امورخيريه استان قزوين و اهالي روستاي هاي اين شهر برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام احمد خداوردی امام جمعه شهر ضياآباد شهرستان تاكستان با اشاره به حدیث «کسی که حسنه ای را پنهانی انجام دهد ثوابش هفتاد برابر سایر حسنات است» از امام رضا(ع) بیان کرد: غالبا در وقف هایی که انجام می شود، نیات واقفین،حسناتی است که در به صورت پنهانی بوده و گاهی مدت ها پس از مرگ واقف، این عمل حسنه وی برای عموم مردم، نمایان می شد.

وی گفت: وقف سنت حسنه ای است که تاریخ آن به پیش از اسلام باز می گردد و اسلام نیز علاوه بر اینکه بر عمل وقف صحه گذاشته، بر این سنت حسنه و امور اوقافی تاکید موکد دارد که می توان به احادیث مربوط به این موضوع از زبان پیامبر(ص) و ائمه اطهار اشاره کرد.

امام جمعه شهر ضياآباد اظهار کرد: وقف اموال، فرزند صالح و فرهنگ سازی سنت حسنه در جامعه از امور خیریه است که نتایج آن در سرای آخرت نیز ادامه دارد و ایجاد فرهنگ وقف در جامعه، مصداق صدقه جاریه است. لذا این امر همت همگانی می طلبد تا نسبت به وقف کم لطفی نشود و بدبینی نسبت به سنت حسنه وقف ایجاد نشود.

حجت الاسلام خداوردی در پایان عنوان کرد: موقوفه موجب مباهات برای واقف و کسانی است که از آن وقف منفعتی حاصل می نمایند و معنای وقف رعایت حال دیگران و نفع بردن جامعه است.

آرش رحماني بخشدار شهر ضياآباد شهرستان تاكستان نیز در این مراسم بیان کرد: بررسی تداخلات اوقاف و مالکین روستاهای ضیاآباد از مطالبات مردم این شهر به ویژه روستاهای شیذر، ابرده و تویوقچی می باشد.

وی گفت: علاوه بر این مشکلات روستاها، برخی مشکلات مصداقی نیز وجود دارد و امیدواریم که بتوان تصمیمات موثری برای رفع این مشکلات اتخاذ نمود.

رحمانی عنوان کرد: یکی از مطالبات اصلی شهر ضیااباد تداخلات بین اوقاف و مالکین روستاهای این شهر به ویژه روستاهای شیذر، ابرنه و تویوقچی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار