همدان-مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به صورت هوشمند شده است.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۸۶
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مشاور امور مجلس شرکت توانیر به همراه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور در شهرستان ملایر ضمن بازدید از پروژه‌های برقی روستا‌های ازناو و ورچق با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش مؤثر نمایندگان در مجلس و کمیسیون انرژی و پیگیری امور با توجه به درک صحیح آنان از مسائل و مشکلات حوزه برق اظهار کرد: باید توسعه منطقه‌ای در نظر گرفته شود و همکاران ما نیز پای کار و به دنبال رفع مشکلات پس از بررسی و آسیب‌شناسی هستند.

مسعود معین‌پور با اشاره به بازدید انجام شده از دو روستای شهرستان ملایر و رضایتمندی مردم ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه جابجایی تیرها، روشنایی معابر، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار و... در بخش روستایی انجام شده است که امسال نیز بر اساس برنامه پیش‌بینی شده به صورت ویژه ادامه دارد.

وی ابراز داشت: با اجرای طرح بهارستان که سال گذشته انجام شد و سنگ بنای آن توسط مجلس شورای اسلامی  گذاشته شد اقدامات خوبی در روستا‌ها صورت گرفت.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به صورت هوشمند شده است و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع، ادارات و... ابلاغ شده که مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند می‌شوند، برای مثال کشاورزان در قالب تفاهمنامه و با خاموش کردن چاه‌های خود طی ساعت اوج بار مشمول بخشودگی هزینه برق مصرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که با مدیریت بخش صنعت و جابجایی تعطیلات و تعمیرات در این حوزه، امسال در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر ضمن تشکر از حمایت نمایندگان از مجموعه صنعت آب و برق گفت: هدف ما روشن نگه داشتن چراغ است و همه این تلاش‌ها در راستای کسب رضایتمندی مردم است.

* تبدیل ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار

علی سهرابی بیدار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه با حمایت نمایندگان و تأمین اعتبارات بیشتر از سهم تعیین شده استان، کار انجام می‌دهیم، گفت: تبدیل یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار را در برنامه داریم که سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر انجام شد و مابقی آن نیز در صورت تأمین اعتبار امسال اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه تعیین شده در شهرستان ملایر ۱۲۰ کیلومتر دیگر از شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، گفت: تمام نیازمندی‌های روستا‌ها در حوزه برق جمع‌آوری و احصاء شده و بر اساس آن کار‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای پیشرفت استان استفاده کنیم، افزود: باید زیرساخت‌های توسعه استان را فراهم کنیم که برای این کار نیاز به احداث پست‌های جدید با قدرت بالا است.

وی ادامه داد: دو پست ۲۳۰ شهید همدانی و کرفس در استان احداث شده که در صورت تکمیل، موجب کاهش بار شبکه‌ها و پست‌های مجاور می‌شود.

* بهینه‌سازی شبکه‌های برق ۱۶ روستای شهرستان ملایر

رضا شیردره، مدیر توزیع برق شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به وجود ۱۳۵ هزار مشترک، ۳ هزار کیلومتر شبکه برق و ۳ هزار دستگاه پست توزیع در شهرستان ملایر گفت: این شهرستان از مناطق قدیمی استان است که ترمیم و بازسازی شبکه‌های شهرستان شرایط خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در مناطق روستایی طی سال گذشته از محل عوارض اقدامات خوبی انجام شد، افزود: تبدیل ۱۲۲ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، جابجایی ۵۰۳ اصله تیر از معابر، مقاوم‌سازی ۳۰۴ اصله پایه شبکه فشار متوسط و... از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به پروژه بهینه‌سازی شبکه‌های برق ۱۶ روستا اظهار کرد: این پروژه در مرحله مناقصه است و پیمانکار آن مشخص شده و به زودی کار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر نیازمند پست برق ۴۰۰ مگاواتی است، گفت: احداث پست موبایل سمت منطقه آورزمان و تأمین ترانس با توجه به توسعه شهر و درخواست انشعابات از دیگر مواردی است که نیازمند توجه ویژه و اعتبار است.

* نصب ۲ هزار چراغ برای روشنایی معابر روستایی

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه برق استان و شهرستان گفت: سال گذشته در قالب چهار برنامه، کار‌ها پیگیری شد که نتیجه آن جابجایی ۵۰۰ اصله تیر برق، تبدیل ۱۲۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب ۲ هزار چراغ برای روشنایی معابر و نصب ۴۰ دستگاه ترانس در روستا‌های ملایر بود که مقرر شده امسال نیز به همین میزان اقدام شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه برق استان انصافا خوب کار انجام می‌دهد و تعامل خوبی دارند، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما کار برق بسیار سخت است و برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت مصرف ضرورت دارد.

وی با اشاره به بازدید از روستا‌های شهرستان گفت: عمده مطالبات مردم رفع افت ولتاژ، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار برای جلوگیری از سرقت سیم‌ها و ... است که توزیع برق با مشارکت در این زمینه موجب رضایتمندی مردم شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی هستیم که این پروژه را به طور ویژه پیگیری می‌کنیم چراکه از یک سو اشتغالزا بوده و از سوی دیگر زیرساخت لازم را برای توسعه در شهرستان ملایر فراهم می‌کند.

سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه از برق استان و شهرستان رضایت داریم، گفت: روحیه‌ای که در مجموعه برق وجود دارد باید تقویت شود چراکه در جلب رضایتمندی مردم و توسعه استان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه صنعت برق امروز جایگاه بی‌بدیلی پیدا کرده است و مستقیم با رضایتمندی مردم ارتباط دارد، افزود: برق یکی از مولفه‌های مهم رشد و توسعه و تولید کشور است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مریم صابری یگانه

ارسال نظرات