دیدار رییس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان خراسان رضوی با فرماندار گناباد

حجت الاسلام حسینی رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی ره استان خراسان رضوی با دکتر رضا نصیری فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو نمود.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۷۲
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، صبح امروز حجت الاسلام حسینی رئیس اداره زکات کمیته امداد حضرت امام ره به همراه مسئول زکات شهرستان گناباد با فرماندار شهرستان دیدار کردند در این دیدار نصیری فرماندار گناباد گفت: عرایض شرعی و دینی علاوه بر این که آثاری بر آلام نیازمندان دارد برای خود فرد آثار دنیوی و اخروی دارد. 

 

 وی افزود: متاسفانه در حوزه زکات آن‌گونه که باید فرهنگ سازی لازم انجام نشده است که باید از این فرصت ها استفاده کنیم و در این رابطه باید تبلیغات لازم انجام شود. 

 

 نصیری ادامه داد: در برخی از مناطق شهرستان کاشت و برداشت غلات بیشتر است و باید حدود یک ماه قبل از برداشت محصولات تبلیغاتی در راستای تبلیغ کشاورزان به زکات انجام شود. 

 

وی حضور ائمه جماعات در روستاها و شهرها را مغتنم دانست و بایستی با دعوت به شورای زکات از ظرفیت آنان استفاده کرد. 

 

 فرماندار خاطر نشان کرد: اغلب کشاورزان اطلاعات کافی راجع به زکات و نحوه پرداخت آن ندارند و باید آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا بگیرد. 

 

وی ضمن اشاره به تسهیل در نحوه پرداخت زکات توسط کشاورزان گفت: اعزام مبلغ در روستاها با بهره گیری از امکانات سمی و بصری به ویژه در ایام کنونی برداشت محصولات در راستای تبلیغ زکات بسیار موثر خواهد بود همچنین توجه به این امر در خطبه های نماز جمعه گناباد و خاک ارزشمند است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار