خبرهای داغ:
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: ارائه خدمات به زائران اربعین در مرزهای چهارگانه کشور با مشارکت مجموعه بهداشت و درمان در مرزهای چهارگانه ارتقا می یابد.
کد خبر: ۹۴۳۹۳۹۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

حسین عرفانی چهارشنبه پس از بازدید اعضای کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی کشور از مرزهای چذابه و شلمچه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج افزود:هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود مسئولیت امداد و نجات در داخل و بیرون مرزها و مسایل درمانی و پزشکی خارج ازمرزها را برعهده دارد و در اربعین امسال نیز آمادگی برای ارائه خدمات به زائران در مرزهای چهارگانه خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در خوزستان تا پیش از حرکت کاروان های اربعین خواهد داشت.

نماینده رییس جمعیت هلال احمر در ستاد اربعین حسینی کشور با اشاره به اینکه هلال احمر در کمیته های ۱۷ گانه ستاد اربعین بر اساس توان خود خدمت رسانی خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه امسال پس از ۲ سال وقفه در تشرف زائران اربعین به کربلای معلا ، شاهد عزیمت حدود پنج میلیون زائر از مرزهای چهارگانه خواهیم بود حجم خدمات هلال احمر به فراخور انبوه جمعیت زائران در داخل و خارج مرزهای افزایش خواهد یافت.

عرفانی با اشاره به وضعیت آب و هوایی در زمان عزیمت زائران اربعین و احتمال گرمازدگی و شیوع بیماری ها عفونی و گرمسیری اظهار داشت: تمهیدات لازم برای کنترل بیماری ها و حفظ سلامت زائران اربعین اندیشیده خواهد شد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر کشور افزود:خوشبختانه زیرساخت های لازم در مرزهای چهارگانه در سال های گذشته ایجاد شده است و تاسیسات مجود نیازمند تعمیرات هستند که تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ، همه امکانات لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم خواهد شد.

وی گفت: هلال احمر هرآنچه در توان داشته باشد برای ارائه خدمات به زائران اربعین وارد میدان خواهد کرد و سطح آمادگی خود را در بخش های مختلف افزایش خواهد داد.

به گزارش بسیج اعضای کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور چهارشنبه از تاسیسات زیربنایی مرزهای چذابه و شلمچه بازدید تا مشکلات این تاسیسات را طبق برنامه زمان بندی شده یعنی ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ آماده سازی کنند.

تاسیسات راه ، امداد و نجات ، آب و برق ، ارتباطات و بهداشت عمومی از مهمترین بخش های زیرساخت های مرزهای چذابه و شلمچه بود که مورد بازدید اعضای کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین کشور قرار گرفت.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶شهریور مصادف با اربعین حسینی است ولی کاروان های اربعین حسینی از اول ماه صفر حرکت تدریجی خود را به سمت مرزهای چهارگانه آغاز می کنند و در چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می رسد.

اربعیین ۱۳۹۸ در مجموع یک میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شدند که این تعداد حدود ۳۵۰هزار زائر از چذابه و ۶۵۰هزار زائر از مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر راهی شهرهای مقدس عراق شدند.

در ۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا ، مسایل امنیتی عراق و موافقت نکردن مسئولان ارشد عراق ، زائران اربعین حسینی موفق به حضور در کنگره جهانی اربعین در کربلای معلا نشدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها