خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد خوزستان از رونمایی از بردهای الکترونیکی شیرهای هیدرولیک، به عنوان پنجمین کشور سازنده جهان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۳۰
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

دکتر علی افروس با اشاره به ظرفیت های بالای استان خوزستان، اظهار کرد: وجود مشکلات متعدد در صنایع فولادی کشور نظیر دشواری در تامین و تعمیر تجهیزات نصب شده در خطوط تولید، خصوصاً تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، بومی‌سازی آنها را به امری اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: توجه به این نکته حائز اهمیت است که دریافت فناوری در صورتی که با بومی‌سازی همراه نباشد، نمی‌تواند منجر به توسعه پایدار آن صنعت شود. از سوی دیگر، شرایط فعلی اقتصاد ملّی و اِعمال تحریم های ناعادلانه خارجی، شرایط ویژه ای را برای صنایع فلزی کشور ایجاد کرده است. همچنین نیاز به اکتساب فناوری های پیشرفته در زمینه تجهیزات الکترونیکی و ابزار دقیق همواره افزایش یافته و ضرورت اتکا به توانمندی های داخلی و بومی بیش از پیش اهمیت یافته است.

وی افزود: تیم تخصصی با برگزاری جلسات متعدد و حضور در شرکت فولاد اکسین و کسب اطلاعات لازم نسبت به خواسته های دقیق آن شرکت، اقدام به طراحی و ساخت بُردهای الکترونیکی کرد. هر چند این فرآیند در بدو امر بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می رسید اما با تکیه بر دانش مهندسی، استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، حمایت مادی و معنوی دانشگاه، مدیریت صحیح منابع شامل نیروی انسانی و زمان پروژه، یافتن راه حل مشکلات پیش رو و مقابله با یاس و ناامیدی و همچنین تقویت انگیزه کاری، فرآیند بومی سازی بُردهای الکترونیکی با موفقیت به پایان رسید.

افروس عنوان کرد: قیمت تمام شده بُردهای الکترونیکی ساخته شده در مقایسه با نمونه های وارداتی بسیار کمتر بوده و مناسب شرایط آب و هوایی استان خوزستان است به طوری که ایراداتی که منجر به آسیب دیدن نمونه های خارجی می شد برطرف شد. پیش بینی می شود بومی سازی بُردهای الکترونیکی، مسیر رفع مشکلات سایر کارخانه های فولادی را هموار و اشتغالی پایدار در کشور ایجاد کند.


انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها