میز خدمت جهادی به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید حججی روستاهای چنارستان علیا و سفلی و با حضور نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در این دو روستا برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۴۶۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، این میز جهادی خدمت به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید محسن حججی روستاهای چنارستان علیا و وسطی و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس، شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد، سرهنگ پاسدار سید محمد لطیف ارجمند جانشین ناحیه مقاومت بسیج یاسوج ، سروان پاسدار سید مومن زاهدزاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج فجر ناحیه یاسوج، سید مسلم زمانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محسن حججی روستاهای چنارستان علیا و وسطی و جمعی از مدیران شهرستان بویراحمد در مساجد این دو روستا برگزار شد.

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

سرهنگ ارجمند جانشین ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در حاشیه این نشست گفت: این میز خدمت جهادی با هدف بررسی مشکلات روستاهای چنارستان وسطی و علیا در حوزه های مختلف کشاورزی، راهسازی، مدارس،  روشنایی معابر، تغییر کاربری زمین ها و سایر بخش ها برگزار شده است.

سید مسلم زمانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محسن حججی روستاهای چنارستان علیا و وسطی نیز در این برنامه گفت: در طول ۴۰ سال گذشته این نخستین بار است که با پیگیری های پایگاه مقاومت شهید حججی و تلاش های دکتر مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد جهت حضور مدیران، میز خدمت در این روستاها با حضور نماینده مجلس و بیش از ۱۵ مدیر شهرستانی برگزار شده است و اهالی این دو روستا به مدت چهار ساعت مسایل و مشکلات خود را بی واسطه با مسئولان در میان گذاشتند.

وی از همکاری ،همراهی و همیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج یاسوج و جانشین ایشان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج فجر ناحیه یاسوج و مسئول سازمان بسیج ادارات شهرستان بویراحمد جهت برگزاری این میز خدمت تقدیر کرد و گفت: در ادوار گذشته نیز برای حضور مسئولان در روستاهای چنارستان علیا و وسطی تلاش های زیادی صورت گرفت اما هیچکدام دعوت ما را لبیک نگفتند.

زمانی در ادامه ضمن خیرمقدم به حاضرین به بیان مشکلات پرداخت و گفت: زهکشی کانال های کشاورزی، تبدیل سیم های برق به کابل، روشنایی معابر و کوچه ها، مرمت انشعابات آب ،تغییر کاربری زمین ها و دریافت هزینه های بالا از اهالی روستا و نبود امکانات فرهنگی و ورزشی از مهمترین مسایل روستای چنارستان وسطی است.

آقای محمدی از دیگر ساکنان روستای چنارستان وسطی نیز زیر سازی و آسفالت روستا، تعیین حریم رودخانه و تعیین وضعیت پل ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز،  هدرروی آب شرب در معابر و خیابان ها، عدم آنتن دهی تلفن همراه از پیچ علی آباد تا مازه خریده، عدم استفاده از تاسیسات استاندارد در پروژه های عمرانی و مهاجرت افراد تحصیل کرده به استان های همجوار را از مهمترین مشکلات روستای چنارستان وسطی برشمرد.

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه ضمن تقدیر از مدیران و مردم روستا گفت: در سفر قبلی که به روستای چنارستان وسطی داشتم مردم روستا مسایل و مشکلات روستا در حوزه خدمات رسانی و رفاهی را مطرح کردند که مطالبات آنها به حق بوده و باید پیگیری و مشکلات مربوطه حل شود.

مهدی روشنفکر افزود: همه مردم باید نسبت به خدمات بیش از ۴۰ ساله نظام اسلامی شاکر باشند،البته عمق محرومیت ها در استان بالاست و هر چقدر هم خدمات ارایه شود نمی توانیم این شکاف را پر کنیم. 

وی در ادامه از سرمایه گذارانی که در حوزه گل رز در روستای چنارستان سرمایه گذاری کرده اند تقدیر کرد و گفت: این تولید کنندگان در بحث ایجاد اشتغال و صادرات نقش مهمی ایفا کرده اند و باید حمایت شوند.

روشنفکر ابراز داشت: در کمیته رفع موانع تولید و سرمایه گذاری مشکلات حوزه برق روستا باید رفع شده و زمینه حضور دیگر سرمایه گذران در این منطقه فراهم شود. 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس ابراز داشت: تعلیم مهارت ها و فنون کشاورزی باعث کارایی بیشتر و افزایش محصولات و راندمان خواهد شد که اهالی روستا باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: تمامی دست اندرکاران باید در شورای برنامه ریزی و کمیته برنامه ریزی مشکلات روستاهای چنارستان را احصا و با رعایت اولویت بندی برای حل این مشکلات راهکار ارایه دهند.

روشنفکر از مدیران خواست تا قول و وعده بی عمل به مردم ندهند و این موضوع را خط قرمز خود دانست.

وی در خصوص بحث بهسازی و آسفالت این روستاها نیز گفت: پیش بینی ۳۰ هزار متر مربع آسفالت مدنظر است و با پیگیری هایی که با رئیس بنیاد مسکن کشور داشتم قول اختصاص اعتباراتی برای اجرای طرح هادی و بهسازی و آسفالت روستا گرفته ایم و در صورت تحقق امیدواریم بخشی از این اعتبارات به روستای چنارستان  برسد.

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

حتی یک ریال از اعتبارات استان نباید برگشت بخورد

روشنفکر با بیان اینکه در سال های ۹۹ تا ۱۴۰۰ اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ برابر یعنی ۲۰۰ درصد رشد داشته است ، گفت: حتی یک ریال از اعتبارات استان نباید برگشت بخورد و همه باید جذب شود.

این نماینده مجلس، برخی نارسایی ها و سوء مدیریت ها را دلیل برگشت اعتبارات استان عنوان کرد و افزود: در سنوات گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافت که به دلیل عدم آموزش ها و فنون افراد این اعتبارات برگشت خورد اما در حال حاضر فرماندار بویراحمد به خوبی از اعتبارات در سطح شهرستان استفاده می کند.

وی ابراز داشت: در حاشیه شهر یاسوج ۱۵۸ هزار نفر زندگی می کنند که خدمات مناسبی باید به آنها ارایه شود و در آینده نزدیک روند آسفالت معابر و خیابان ها در این مناطق شتاب بیشتری می گیرد.

روشنفکر گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده ده برآفتاب به سی سخت اختصاص داده ایم. 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس اشاره نیز به سد تنگ سرخ کرد و افزود: در طول ۱۱ سال گذشته مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به این سد اختصاص دادند و تنها ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از زمان حضور بنده ۲۳۵ میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شد و در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

روشنفکر با اشاره به اینکه عزیزانی که همراه من هستند در بحث بیان خدمات و تبیین ضعیف هستند ، گفت: برخی تبلیغات زیادی در جهت تخریب بنده به راه انداخته اند که همه آنها را به خداوند واگذار می کنم.

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

بیان مشکلات روستای چنارستان علیا 

سید مسلم زمانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محسن حججی روستاهای چنارستان علیا و وسطی نیز ضمن خیرمقدم به مسئولان حاضر در این میز خدمت، گفت: تبدیل سیم های برق روستا به کابل برای جلوگیری از سرقت ، زهکشی کانال کساورزی، بازنگری طرح هادی روستا، نصب دوربین برای امنیت بیشتر روستا، روشنایی، بهسازی و آسفالت روستا از جمله مطالبات مردم چنارستان علیا ست.

وی افزود: روستاهای چنارستان علیا و وسطی در زمیته بهداشت مستقل نبوده و وابسته به خانه بهداشت چنارستان سفلی هستندو با توجه به وقف ۵۰۰ متر مربع زمین توسط یکی از اهالی روستای چنارستان علیا ، می طلبد که مسئولان حوزه بهداشت شهرستان و استان نسبت به این موضوع اقدام قانونی لازم را جهت الحاق روستاهای چنارستان علیا و وسطی به طرح گسترش پیگیر و تا حصول نتیجه همراهی کنند.

زمانی به مدرسه ای در روستا اشاره کرد که سه سال تکمیل شده است اما هنوز به بهره برداری نرسیده است که با پیگیری های مسئولان مشخص شد این مدرسه سرایدار ندارد و در سال تحصیلی جدید افتتاح خواهد شد.

وی ابراز داشت: متاسفانه مکانی برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی جوانان در روستای چنارستان علیا وجود ندارد و باید در زمین هایی که تغییر کاربری داده می شود این مهم نیز دیده شود.

زمانی مشخص نشدن حریم جاده کمربندی که از کنار روستای چنارستان علیا می گذرد را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: با مشخص شدن حریم جاده املاک تجاری احداث و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان روستا فراهم می شود.

فلسفه میز خدمت نباید فراموش شود

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه ضمن تقدیر از اهالی روستای چنارستان علیا، خطاب به مدیران گفت: فلسفه میز خدمت نباید فراموش شود و درخواست های مردم باید احصا و با رعایت اولویت بندی مشکلات برطرف شود.

مهدی روشنفکر افزود: برخی از مشکلات که نیاز به هزینه بالایی ندارد در اسرع وقت حل شوند و مابقی نیز در شورای اداری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: به جد پیگیر رفع مشکلات مردم هستیم هر چند برخی محدودیت های اعتباری وجود دارد اما نباید مردم ناامید شوند.

برگزاری میز خدمت جهادی پایگاه مقاومت بسیج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش دکتر روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟ +( تصاویر )

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نیز در پایان این میز خدمت ضمن تقدیر از نماینده مجلس، حضور مدیران و اهالی روستا گفت: آن چیزی که به عنوان مسایل و مشکلات این روستا ها مطرح شد به عنوان یک بسته کامل یادداشت شد و در فصل بودجه ریزی مدنظر قرار خواهند گرفت. 

وی گفت: با توجه به پیگیری های نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس و لزوم ساماندهی و اجرای طرح هادی، تلاش می کنیم که دسترسی مردم به خدمات آسانتر شود و متناسب با بافت روستا های فعالیت های عمرانی و زیربنایی شکل گیرد.

مهدوی مطلق بر آینده نگری در اجرای پروژه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: فعالیت در روستا ها باید به گونه ای باشد که در آینده فرایند تبدیل شدن روستا ها به شهر با مشکلی مواجه نشود.

 

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟میز خدمت جهادی ناحیه مقاومت بسیج یاسوج در چنارستان وسطی و علیا و پیگیری مشکلات مردم / واکنش روشنفکر به برگشت خوردن اعتبارات استان/ روشنفکر چه کسانی را به خدا واگذار کرد؟

 

ارسال نظرات