شاهرود_ راوی و پژوهشگر معارف دفاع مقدس گفت: سردار شهید سلیمانی بر حضور شهدا اعتقاد و باور داشت و باید یادواره شهدا را در شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت تداوم بخشیم.
کد خبر: ۹۴۳۹۶۷۳
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج، حسین کاجی در یادواره ۳۳ شهید روستای گرمن شهرستان شاهرود در حسینیه این روستا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی و امام جمعه شاهرود، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، اظهار کرد: خداوند در قرآن حدود ۲۰۰ بار کلمه تذکر و ذکر را نام برده و بر تذکر به ایام الله تاکید می‌فرماید.
او افزود: یکی از این ایام الله همین برگزاری یادواره شهدا و ذکر شهداست که باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود.
پژوهشگر و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه آنچه اهمیت دارد توجه به حضور و بودن شهدا و زنده بودن آن‌ها است، گفت: خدا در قرآن تاکید فرمودند شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می‌خورند و باید بر این امر باور قلبی داشت.
او با بیان خاطراتی از حضور شهدا در جامعه و کمک آنها، اظهار کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به حضور شهدا باور و ایمان قلبی داشت و همیشه و در همه حال در کار‌ها در شهدا کمک می‌گرفت.
کاجی با اشاره به خاطراتی از سردار سلیمانی در خصوص کمک از شهدا افزود: این شهید اگر اینقدر در دل‌ها نفوذ و به سردار دل‌ها معروف شد به دلیل انس با شهدا و ایمان به حضور آنهاست.
او با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا و خواستن از آن‌ها برای تداوم این راه بر تداوم این یادواره‌های شهدا برای بازشناسی این فرهنگ تصریح کرد.
در این مراسم سرود سلام فرمانده توسط کودکان و نوجوانان این روستا اجرا گردید و ابوالفضل بینائیان به مرثیه سرایی و حسین رجبی به شعری خوانی در وصف سردار شهید سلیمانی پرداختند.
این مراسم به یاد ۳۳ شهید روستای گرمن به همت ستاد یادواره شهدا و پایگاه‌های شهید چمران حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا و خواهران برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها