رئیس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در یادواره شهدای جهاد کشاورزی گناباد:
به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و پاس قدر دانی از زحمات سنگر سازان بی سنگر یادواره شهدای جهاد کشاورزی در محل مصلی امام خمینی گناباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۲۰
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا اورانی ریاست جهاد کشاورزی استان خراسا ن رضوی در یادواره شهدای جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید جمعیت ایران ۳۶ میلیون نفر و صادرات ۶ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه نفت بود که با این وجود  روستاهای کشور  از نظر آب،برق،گاز،بهداشت ،آموزش و ....وضعیت مناسبی نداشتند اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاهای کشور از وضعیت مناسبی بر خوردار می باشند که با دوران پهلوی قابل قیاس نمی باشند.

وی گفت :جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد سال ۵۸ تشکیل شد و تمام نیروهایی که برای تشکیل این تهاد گرد هم آمدند دو ویژگی عشق به خدا و عشق به مردم داشتند و در واقع جهادی ها توانسند کارهای نشد را به شد تبدیل کنند.

محمد رضا اورانی افزود : جهاد سازندگی در سه عرصه ی محرومیت زدایی از روستاها و مناطق عشایری ،جمع آوری کمک های مردمی و  ارسال این کمک ها به جبهه های جنگ و ساختن سنگر ،خطوط دفاعی راه های مواصلاتی برای رزمندگان اسلام بود.


رئیس جهاد کشاورزی  استان عنوان کرد :جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس توانسته است ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی مردمی به جبهه های جنگ اعزام کند و همچنین  ۳۱۴ نفر شهید ،۶۵۰ تفر جانباز و ۶۵ نفر آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور ایران کرده است.

وی در بخش تولیدات کشاورزی گفت :در ۲۲ بهمن سال ۵۷ که نظام مقدس جمهوریراسلامی ایرا به پیروزی رسید کل تولیدات بخش کشاورزی کشور ۲۵ تن بوده که سهم تولید استان خراسان رضوی یک و نیم تن بوده اما امروزبعد از ۴۳ سال از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تولیدات بخش کشاورزی کشور ۱۳۰ تن می باشد که از لین مقدار ۷/۵ تن سهم خراسان رضوی و ۲/۵ تن سهم خراسان جنوبی و شمالی میباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها