مدیرکل صداوسیمای چهارمحال و بختیاری برنامه‌های متنوع صداوسیمای استان را به مناسبت کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۰۳
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یوسف افشارنیا گفت: برنامه‌های متنوعی ویژه برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور، تولید و پخش می شود.

مدیرکل صدا‌وسیمای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: «قصه عاشقان» عنوان ویژه برنامه سیمای جهان‌بین است که هر شب ساعت ۲۱ به صورت زنده پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بیژن علی‌بابایی، اجرای عماد صدری‌نژاد و جمال‌الدین خدابخشی روی آنتن می‌رود، افزود: از بخش‌های مختلف این برنامه می‌توان به برقراری ارتباط تصویری با مراکز استان‌ها، دعوت از فرماندهان سپاه استان و مسئولان برگزاری کنگره، گزارش از پشت صحنه فعالیت‌های برپایی این رویداد بزرگ کشوری، برگزیده سخنان مقام معظم رهبری، موسیقی تصویر، میان‌برنامه، تیزر، نماهنگ و حضور شاعران استانی اشاره کرد.

افشارنیا خاطرنشان کرد: تولید و پخش ۵ مستند ۲۰ دقیقه‌ای از شهدای عشایر استان، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی یزدان کیانی و داریوش نیکبخت با عنوان «آفتاب ایل» از دیگر اقدامات معاونت سیما است.

وی از دیگر برنامه‌های سیمای استانی ویژه شهدای عشایر استان به «سلامی به بهشت» به تهیه‌کنندگی سید مهدی سلیمی و به تعداد ۴۰ برنامه ۵ دقیقه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های روزانه «زیر یک سقف» و «روز نو» هم ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت تهیه خواهندکرد.

مدیرکل صدا‌وسیمای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این کنگره از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده معزز شهدا از نقاط مختلف کشور، در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

افشارنیا با بیان اینکه روز اول برنامه «شب شعر» از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ از فرهنگسرای شهرکرد روی آنتن می‌رود، افزود: در روز دوم با تجلیل از خانواده محترم شهیدان عشایری کشور مدافع حرم از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ از فرهنگسرای شهرکرد پخش و با دیگر مراکز استانی هم ارتباط تصویری برقرار خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه این کنگره در روز سی‌ام خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۲ از مصلای حضرت امام خمینی(ره) روی آنتن می‌رود و با دیگر مراکز استان‌ها نیز ارتباط تصویری برقرار می‌شود، افزود: گفتنی است تهیه‌کننده این برنامه‌ها بیژن علی‌بابایی و مجری ابوالفضل هادی‌پور هستند.

مدیرکل صدا‌وسیمای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین یک گروه برنامه‌ساز از پشت صحنه برنامه‌ها، مستندی تهیه و تولید خواهدکرد.

وی «ایل غیرت» را نام ویژه برنامه رادیویی صدای استان عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه هر روز ساعت ۱۷:۱۵ تا ۱۸ به تهیه‌کنندگی سیاوش قربانی‌پور و مهرداد افضلی، گویندگی جعفر زمانی و شهلا جمشیدیان، گزارشگری فاطمه رفیعی و شهلا جمشیدیان از رادیو جهان‌بین پخش خواهدشد.

افشارنیا از بخش‌های متنوع این برنامه رادیویی به ارتباط با مراکز استان‌ها، گفت‌وگو با مسئولان استانی این کنگره، گفت‌وگو با خانواده شهدای عشایر، گفت‌وگو با ایثارگران، ترانه و موسیقی، پخش صدای شهدا، بسته‌های صوتی، پیامک و تلفن اشاره کرد.

مدیرکل صدا‌وسیمای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه‌های «موج زنده‌رود»، «زندگی جاریست»، «پیک‌های روز و عصر»، «بنگ آبادی»، «هیجار» و... هم به این مناسبت ملی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه رادیو جهان‌بین، ویژه برنامه‌های کنگره را نیز از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه به طور زنده پوشش و انعکاس خواهد داد، تصریح کرد: پوشش جلسات هماهنگی برگزاری کنگره، دعوت از مسئولان اجرایی و اطلاع از تدارکات، پشتیبانی و اسکان میهمانان کنگره، تهیه و پخش مستندهای خبری با موضوع شهدای شاخص عشایری استان، پوشش خبری برنامه‌های سه روز برگزاری کنگره برای بخش‌های خبری سراسری و محلی، برقراری ارتباط‌های زنده حین برگزاری کنگره و تهیه گزارش از دستاوردهای برگزاری کنگره شهدای عشایری، از اقدامات معاونت خبر چهارمحال و بختیاری است.

افشارنیا تولید چهار قطعه «استوری موشن»، چهار قطعه «موشن گرافیک» با محوریت معرفی شهدای شاخص عشایری، یک قطعه «کمیک موشن» در خصوص یکی از شهدای عشایری استان، دو قطعه «پادکست» با موضوع نقش عشایر در دفاع مقدس، یک قطعه «مستند» با موضوع شهدای عشایر، چهار عدد «پوستر»، هشت عدد «عکس نوشت»، تقطیع و انتشار تولیدات حوزه‌‌های تولیدی صداوسیما در بسترهای مختلف فضای مجازی، انتشار تولیدات و نماهنگ‌های حوزه‌های تولیدی صداوسیما در ارتباط با کنگره ملی شهدای عشایری کشور و تولیدات سایر دستگاه‌های فعال در برگزاری کنگره ملی شهدای عشایری کشور در بسترهای سازمانی و غیرسازمانی را از برنامه‌های معاونت فضای مجازی دانست.

مدیرکل صدا‌وسیمای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معاونت فنی مرکز با استقرار دو واحد سیار و SNG در فرهنگسرای شهرکرد و مصلای حضرت امام(ره)، کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور را پوشش و انعکاس تصویری خواهد داد.

ارسال نظرات