حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان مطرح کرد
ساری-حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان گفت:برای سالم نگه داشتن جسم، اسلام یک سری تفریحات را در نظر گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۲۳
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه کربلا با اشاره به بزرگترین نعمت خداوند متعال گفت: بزرگترین نعمتی که خدا به ما اعطا کرده نعمت انسان بودن است. بر خدای متعال واجب نبود ما را انسان خلق کند، اما لطف خدا شامل حال ما شد که انسان خلق شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اسلام گفته است که انسان باید هم جسم را سالم و شاداب نگه دارد و هم روحش  را. برای سالم نگه داشتن جسم، اسلام یک سری تفریحات را در نظر گرفت و یک تفریحاتی هم  برای روح انسان تا این دوبعد وجودی سالم بماند.

به گفته حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان خداوند برای تفریح جسم، ۱۰ چیز را آفریده و برای تفریح روح نیز ۱۰ چیز دیگر آفریده است.

این استاد حوره و دانشگاه با اشاره به شروط تفریح جسم، خاطرنشان کرد:فراگیربودن، توازن و رعایت اعتدال، نداشتن پیامد منفی، جهت گیری و برنامه ریزی برای  تفریح از شروط تفریحات انسان است.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان، در ادامه به تفریحات ۱۰ گانه جسم در بیان امام رضا (علیه السلام) پرداخت و گفت: پیاده روی و سوارکاری، یکی از تفریحات جسم انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دومین تفریح و لذت جسم، شنا است، خاطرنشان کرد:اسلام برای حواس ۵ گانه انسان، تفریح و لذت قرار داد.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان نگاه به سرسبزی و جمال زیبا (حلال) سومین تفریح انسان است، افزود: پناه بردن به دامن طبیعت و سرسبزی، از تفریحات جسم انسان است.

به گفته حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان، خوردن، خوابیدن و آشامیدن به اندازه و معتدل، باعث تفریح جسم می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه پنجمین عامل سلامت جسم راازدواج به هنگام دانست و گفت:ششمین تفریح، آراسته نگاه داشتن جسم و نظافت از مهم ترین تفریحات جسم است.

حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان رفاقت با دوستان و گفتگو با رفیق و صله رحم را هفتمین تفریحات جسم انسان شمرد و خاطرنشان کرد:هشتمین تفریح انسان، مسواک زدن، استعمال بوی خوش و استحمام است که باعث تقویت قلب و عقل و موجب غم زدایی می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه نهمین تفریح را طنز و خندیدن برشمرد و گفت: دهمین تفریح از بیان امام رضا(ع) پوشیدن لباس های مناسبت و با رنگ های شاداب مثل سفید و رزد  است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها