رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

شعر رگه های نبوغ هنری یک جامعه را نمایان می کند

سرهنگ احمد سعیدی در آیین شب شعر شهدای ایل در کنگره 11هزار شهید جامعه عشایری کشور گفت: هر جایی قرار است برای شعر ارزش گذاری کنیم هدف سرودن آن مطرح می شود.
کد خبر: ۹۴۳۹۸۷۵
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ از دقایقی پیش برنامه شب شعر شهدای ایل به مناسبت کنگره ملی 11هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد در حال برگزاری است.شعر رگه های نبوغ هنری یک جامعه را نمایان می کند

سرهنگ احمد سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در این مراسم که با عنوان "شهدای ایل" نامگذاری شده با اشاره به چرایی و چیستی برگزاری شب شعر در حاشیه کنگره ملی 11 هزار شهید جامعه عشایری گفت: اساسا شعر رگه های نبوغ هنری یک جامعه را نمایان می کند و مثل هنرهای دیگر  نشان از استعدادهای یک جامعه  دارد.

رئیس سازمان بسیج عشایری با اشاره به جایگاه ویژه شعر در جوامع بشری و آموزه های اسلام و خاصه نزد مقام معظم رهبری، از آن بعنوان یکی از ابزار هدایت انسان نام برد و گفت: هر جایی قرار است برای شعر ارزش گذاری کنیم هدف سرودن آن مطرح می شود.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور ادامه داد: شهدا در ایران در مقاطع مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس به خوبی ایفای نقش کردند.

سعیدی عنوان کرد: چون عشایر با طبیعت خو دارند و از قید و بندها رها هستند غالبا شعرای حماسی پرورش داده و در میان خشم برنوهای خود شعرهای لطیفی دارند و بر روی این برنو شعرهایی به قدمت تاریخ هک شده است.

وی از علاقه عشایر به شاهنامه یاد کرد و گفت: ظرفیت بالقوه ای در بین عشایر وجود دارد که شب شعر شهدای ایل مقدمه ای بر این موضوع است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار