استاندار مرکزی:

رضایتمندی از نظام اداری مطلوب نیست

مخلص الائمه گفت: متاسفانه رضایتمندی از نظام اداری به هیچ اندازه مطلوب نیست و علل بخش زیادی از نارضایتی های مردمی هم به نظام اداری ناکارآمد برمی گردد.
کد خبر: ۹۴۴۰۰۰۵
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست هم اندیشی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با نخبگان استان مرکزی گفت: مهمترین و در راس مسائل و مشکلات کشور ناکارآمدی نظام اداری است و متاسفانه شاهد یک ناکارآمدی مفرط و پرسابقه با پیشینه بسیار بالا در کشور هستیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: از اوایل دهه ۵۰ که با افزایش قیمت نفت مواجه شدیم ناکارآمدی نظام اداری فربه شد و به مرور زمان این ناکارآمدی روی هم انباشته شد و به تعبیر مقام معظم رهبری نفت این سرمایه خدادی عامل فرو ریختگی های سرمایه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور شد و ناکارآمدی نظام اداری را به این شرایط رسانده است.

وی ادامه داد:متاسفانه رضایتمندی از نظام اداری به هیچ اندازه مطلوب نیست و علل بخش زیادی از نارضایتی های مردمی هم به نظام اداری ناکارآمد برمی گردد.

استاندار مرکزی افزود: نظام اداری کشور وزن سنگینی از ناکارآمدی های گذشته را حمل می کند و هیچ عنصر تحول خواهی نمی تواند خود را از این ناکارآمدی جدا کند و این ناکارآمدی فرصت ها برای تحول را مخدوش کرده و این نیازمند یک تحول بزرگ است که هم باید در ساختارها و هم فرآیندها و هم در نیروی انسانی محقق شود.

مخلص الائمه بیان کرد: متاسفانه وزن گذشته، فشار بالایی به سیستم اداری کشور وارد کرده و فرصت هر نگاه عمیق و حرکت پر شتاب به سمت آینده را محدود کرده است، بر این اساس باید تحول بنیادین در نظام اداری(تبنا) شکل بگیرد.

وی یادآور شد: تا زمانی که مسئولیت این تحول به همین نظام دیوان سالار واگذار شود، قطعا نتیجه ای نخواهیم دید و انتظار می رود که نگاه تحولی به این سیستم از سوی دولت قوت بیشتری گیرد و در اولویت قرار گیرد.

استاندار مرکزی گفت: مقام معظم رهبری انتظار تحول دارند و مسلما این تحول نیازمند تغییرات بنیادین و اصلاح فرآیندهاست و دولت سیزدهم‌در این‌راستا عزم‌جدی دارد.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: ظرفیت ها و فرصت های استان مرکزی به مراتب بیش از مشکلات است، البته مسیر پیشرفت ناهموار است و برخی از مسائل تابع موضوعات و تصمیمات ملی است و باید نگاه به میدان در بین مدیران تقویت شود و حتما پیگیر مطالبات میدانی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار