خبرهای داغ:
مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان از ارائه خدمات ۳۶ موکب استان سمنان در اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۳۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ نشست خبری جبار دوستمحدیان رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان و مهدی کاشفی مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان با اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

مهدی کاشفی مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه در مراسم پیاده روی اربعین سال جاری از استان سمنان 36 موکب  خدمت رسانی خواهند کرد گفت: 6 موکب در داخل کشور بوده که یک موکب در استان پنج موکب در مرز مهران قرار داشته و همچنین 30 موکب نیز در خاک کشور عراق حضور پیدا خواهند کرد و به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط موکب های استان سمنان، اظهار کرد: اکثریت موکب های استان در زمینه تأمین اسکان، تغذیه و میان وعده به فعالیت می پردازند و با این حال یک موکب رسانه ای و یک موکب فرهنگی نیز از استان سمنان در کشور عراق حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 5 میلیون زائر از کشور ایران برای مراسم اربعین به کشور عراق اعزام شوند افزود: مواکب استان ظرفیت مهمی بوده که در همه زمان های مورد نیاز پا به کار و آماده خدمت بوده اند و در ایام اربعین نیز روند خدمت رسانی این مواکب با قوت ادامه خواهد داشت.

 کاشفی با اشاره به اینکه در هر موکب حدوداً ۸۰ الی ۱۰۰ خادم به زائران خدمات رسانی خواهند کرد تصریح کرد: همکاری رسانه های استان در بحث جهاد تبیین و روشنگری در این ایام تاثیر بسزایی در از بین بردن برنامه های تخریب کارانه دشمنان بر علیه اربعین خواهد داشت.

 دوستمحدیان رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان  نیز در این نشست با شاره به پروژه های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیت استان گفت: پروژه ساخت ساخت درب حرم امامین عسکریین (ع) در سمنان یکی از پروژه های بزرگ و در دست اجرا است.

دوستمحمدیان افزود: ساخت سقاخانه در شهر بلد و در مجموعه امامزاده سید محمد پروژه دیگری است که در حال حاضر در دست اجرا می باشد.

وی افزود: همچنین زمینی به متراژ 450 متر در شهر سامرا تهیه شده که قرار است کار خدماتی در آن انجام شود و ماهانه چند موکب برای ارائه خدمات مختلف در شهر سامرا و استقرار در این مکان اعزام خواهند شد.

دوستمحدیان  افزود: تا سال 98 بیش از 500 نفر از استان جهت کار عمرانی و بازسازی به عتبات اعزام شده اند و در سال جاری نیز به طور میانگین ماهانه 20 نفر جهت بازسازی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها