خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود، به سرمایه اجتماعی که در قوه قضایی وجود دارد اشاره کرد و گفت: برای خدمت و امیدافرینی واحساس برخورداری عدالت در مردم سرمایه‌ای در دستان شما است که خود شما مامور حفظ آن هستید.
کد خبر: ۹۴۴۰۱۵۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار رییس دادگستری شهرستان شاهرود، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی شهرستان شاهرود با امام جمعه شاهرود در دفتر امام جمعه اظهار کرد: اولین خصلتی که باعث میشود ایمان مومن کامل شود، کتمان السر است که باید از خداوند متعال بیاموزیم، کتمان السر یعنی از اسرار مردم پرده پوشی کنیم و یکی از مواردی که چشم پوشی کردن از عیوب درست نیست، انتخابات است و درعین حال نباید پرده‌دری کرد و اسرار مردم را افشا کرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دومین خصلت مدارا با مردم است، افزود: با مردمی که خلاف قانون کرده اند و دچار تخلف شده اند در روابط معمول باید با این افراد مدارا کرد، اما قانون لازم الاجرا است.
امینی به سومین خصلتی که از امام معصوم باید بیاموزیم اشاره کرد و افزود: صبر و صبوری را باید از امام معصوم آموخت و با توجه به مشکلاتی که در ادارات وجود دارد از جمله حجم بالای مراجعات و کمبود نیروی انسانی از مواردی است که مومن باید این سختی‌ها را تحمل کند و صبوری داشته باشد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به سرمایه بزرگ دستگاه قضا گفت: در میان مردم قوه قضاییه دارای اعتبار و مرجعیت است که این سرمایه بزرگ را مدیون ایت الله بهشتی هستیم
امینی افزود: قوه قضاییه اجرای قانون را از خودش شروع کرد و این کار باعث امیدآفرینی مردم به عدالت اجتماعی شد.
او به سرمایه اجتماعی که در قوه قضایی وجود دارد اشاره کرد و گفت: در قوه قضاییه سرمایه اجتماعی وجود دارد، برای خدمت و امیدافرینی واحساس برخورداری عدالت در مردم سرمایه‌ای در دستان شما است که خود شما مامور حفظ آن هستید.
امینی ادامه داد:انتظار ما از دستگاه قضایی کشور و مدیرکل محترم آن است که به نیروی انسانی و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه قضا عنایت داشته باشند، چرا که با وجود حوادث متعدد شهرستان، به اندازه سهم جمعیت و وسعت توقع داریم که به این دستگاه عنایت و توجه ویژه صورت گیرد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه حضور مجموعه قضایی در مناطق مختلف باعث امیدافرینی در بین مردم است گفت: با رجوع به مردم در مناطق مختلف شهرستان، امیدافرینی میکنید.
در پایان امام جمعه شاهرود از زحمات و خدمات مجموعه قوه قضاییه شهرستان شاهرود به مردم شهرستان، قدردانی نمود.

توجه به سرمایه اجتماعی قوه قضاییه/امیدآفرینی مردم به عدالت اجتماعی

ارسال نظرات
پر بیننده ها