خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۴۴۰۲۶۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با اساتید بسیجی دانشگاه بیرجند که به مناسبت سالگرد شهادت دکتر چمران و سالروز تأسیس بسیج اساتید برگزار شد، اظهار کرد: مراد از بسیجی صرف نظر از معنی لغوی آن و حتی بعضی استعمالات اصطلاحی، یعنی یک فرهنگ است که در راه هدف بزرگ عبودیت به خود و خدا متکی باشید و نه به دیگران و دشمنان خدا.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این تفکر انقلابی شماست و سمبل شما شهید دکتر مصطفی چمران است، گفت:، اما مشکل ما دو مسئله مهم بوده است که یکی به دلایل مربوطه اش که بر خلاف نظر اسلامی استبداد داخلی بر مسلمین حاکم بود از بنی امیه و بی عباس و پادشاهان ستمگر، و این خشت و بنا متاسفانه اینگونه شد و نتیجه آن تضعیف تعلیمات اسلامی و جامعه اسلامی بود.

وی ادامه داد: بخاطر این ضعف زمینه استبداد داخلی، استعمار خارجی شد و از خاک به خاکستر نشستند و نتیجه اش اینکه استقلال را از جامعه و ملت مسلمان و کشور‌های اسلامی گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شرایط سخت و تباهی که از ۲۰۰ سال قبل استعمارگران به وجود آوردند و در چارچوب منافع خودشان همه چیز را تحریف کردند و در هر جایی با قتل و کشتار و انحراف و توسعه فساد که از بهترین ابزار برای اندیشه غربی‌ها ایجاد فساد است ورود کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله ما که باید مستقل می‌بودیم از ما سلب شد و همه فلسفه حیات ما در چارچوب منافع دیگران تعریف شد، تصریح کرد: آنچه هم که در جریان دارالفنون و محمدعلی خان امیرکبیر که به شهادت آن بزرگ انجامید همین موضع شما (استقلال) بود، منتهی شاه نادان بر اساس نادانی و منافعی که برای خود درنظر می‌گرفت راه را در این دید که آن مرد بزرگ را شهید کند.

وی با تأکید بر اینکه مراد امیرکبیر همین بود که ما مستقل باشیم و دانشگاه‌ها و دانشمندان ما مستقل باشند، اما برنامه دشمن غیر از این بود، گفت: دشمن علم را قبضه می‌کند و در کنار آن همه آزادی‌ها را سلب کردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب در مقابل استکبار جهانی برای ما استقلال به ارمغان آورد، افزود: این همه هزینه‌ای که جامعه ما در این راه کرده برای بدست آوردن استقلال است و مسلم پیاده شدن جامع آن باید از رده‌های بالا باشد که بتواند به صورت یک جریان در جامعه تاثیر بگذارد که نمونه اش دانشگاه‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: تحقق هر امری مشروط به وجود مقتضی و رفع مانع است، مقتضی قوی است، اما از اول انقلاب اسلامی تاکنون موانع بسیاری بوده و تا رفع مانع در وصول به استقلال که اولین مسئله انقلاب است، فاصله داریم.

وی بیان کرد: امروز شما و مردم ایران اسلامی با تجربه میدانی که دارند در سطح بالایی از تشخیص در سطح جهان هستند و هیچ راه دیگری ندارد که ما به استقلال برسیم و بعد از آن خود را آزاد ببینیم. آن‌ها برای ما آزادی را لجام گسیختگی حیوانی و قانون‌شکنی معنی و تحمیل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه نقشه دشمن این است که در تداوم سلب استقلال ما تحریف در مسئله فهم آزادی کنند، افزود:، اما از نظر همه عقلا، آزادی یعنی آزادی در چارچوب قانون باشد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: آنچه را دشمن به آزادی معنی می‌دهد، عین اسارت است و برنامه‌های انواع انحراف و مفاسدی هم ترویج می‌دهند دام دستگیری است.

وی با بیان اینکه فضای عمومی جامعه که باید انسان‌ها در آن آزاد باشند وقتی است که قانون رعایت شود، گفت: آنگاه که انسان بر اساس فطرت خود می‌خواهد کمالاتی را کسب کند، شرط وصول به آن این است که پاک بماند، اگر حریم عمومی جامعه پاک نباشد جزء عده‌ای محدودی همه به فساد کشیده می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه محیط باید برای کمال انسان‌ها آماده باشد وقتی محیط فاسد باشد آزادی انسان سلب می‌شود، ادامه داد: استقلال و آزادی از آرمان‌های بزرگ انسانیت و اسلامیت ما و شعار‌های سمبل انقلاب ما است.

حجت الاسلام و المسلین عبادی با اشاره به اینکه دشمن با همه وجود در همه قالب‌ها که خود می‌گوید همه گزینه‌ها را روی میز آورد، گفت: روحیه شهید چمران‌ها و حاج قاسم‌ها و فرهنگ بسیج بود که دشمنان بعد از ۴۰ سال و اینکه هشت تریلیون هزینه کردند ناچار شد منطقه را ترک کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهید چمران بر همه اتمام حجت کرد و با یک دست قلم و با دست دیگر شمشیر، همه وجود خود را وقف اعتلای اسلام و مسلمین کرد، افزود: همسر شهید چمران در آخرین سفر وی به جبهه پایش را بوسید، شهید چمران به همسرش گفت؛ شما که تاکنون این کار را نمی‌کردید چه شد که این اقدام را کردید. همسرش در جواب گفت: خوابی دیده‌ام که به من گفتند این آخرین سفر مصطفی است.

وی بیان کرد: شهید چمران عالی‌ترین حالت‌های عرفانی و جایگاه سیاسی و اجتماعی خاصی داشت و شما اساتید بسیجی نیز همچون شهید چمران در تلاش هستید و باید این پیام را به فرزندان و دانشجویان برسانید که با مجاهدت شهدا آثار پیروزی شما امروز در سطح بین الملل می‌درخشد و شرایطی پیش آمده که دشمن چه می‌گفت و چه شد! امروز در سطح منطقه و جهان، پیروز میدان انقلاب شماست و ملت‌های جهان نیز به دنبال استقلال و آزادی هستند.

رئیس شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله اربعین حسینی یک مسئله عادی و منحصر به شیعه و مسلمان نیست بلکه بین المللی و برای همه بشریت است، گفت: آدرس مهدی موعود (عج) در اربعین حسینی است و دنیا به این سمت می‌آید و آینده جهان برای اسلام و نجات انسان است و این شما هستید که باید در این جبهه مقاومت کنید تا بشریت را از چنگ وحشی‌های غربی نجات دهید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها