خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: بیشترین ظرفیت ها و چالش ها در استان خوزستان بوده که این موضوع مایه سرشکستگی ما است.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۸۱
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد سه شنبه در همایش فرصت ها و چالش های خوزستان با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور در محل دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: برگزاری این همایش بسیار قابل توجه و با اهمیت بوده و امیدوارم برآیند این جلسه را در میدان عمل ببینیم.

وی افزود: معمولا همایش های زیادی در کشور بر پا می شود ولی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در عرصه عمل شاهد تاثیر این همایش ها باشیم و برای اینکه وابستگی خود به کشورها را کاهش دهیم چاره ای نیست مگر اینکه از همایش های سوری و نمایشی اجتناب کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مدتی قبل پنج چالش مهم استان را در حضور افراد تاثیرگذار همچون نمایندگان مجلس، نمایندگان مجلس خبرگان، ائمه جمعه، فرمانده سپاه استان مطرح کردیم تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده کمال بهره را برده و عقب افتادگی استان را جبران کنیم.

وی افزود: بیشترین ظرفیت و چالش در استان خوزستان بوده که این موضوع باعث سرشکستگی ماست. اگر اکنون نتوانیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم فکر می کنم در دوره های آینده کمتر این شرایط برای ما رقم بخورد زیرا دولت و شخص آقای رییسی توجه خاصی به خوزستان دارد از طرفی دولت تلاش دارد منویات مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده کند.

موسوی فرد گفت: اگر از پنج چالش پیش روی خوزستان سه مورد آن به صورت جدی پیگیری شود خیلی از مشکلات این استات حل می شود. اکنون بخش قابل توجهی از خوزستان از بی آبی رنج می برد در حالی که استان خوزستان در کنار خلیج فارس و آب های بین المللی قرار گرفته است لذا باید از دل این گونه همایش ها راهکاری برای حل مشکل بی آبی ارایه شود.

امام جمعه اهواز در ادامه با بیان اینکه تمام وقت خود را می گذارم تا با تاسی از شعار سال، اولویت های استان محقق شود گفت: انتظار داشتم آقای محسن رضایی تا پایان همایش می ماند تا به یک راهکار عملی برای حل مشکلات خوزستان می رسیدیم.

وی اظهار داشت: انتظار ما این است در تهران به مشکلات خوزستان توجه شود وگرنه برگزاری همایش بدون عمل فایده ای نداشته و همایش روی همایش می شود که زیبنده نظام نیست.

موسوی فرد افزود: عزم و اراده دولت بر این است که به مشکلات مردم رسیدگی شود. مقام معظم رهبری به این دلیل شعار امسال را توجه به تولید و دانش بنیان قرار دادند تا بلکه مسوولان تکانی خورده و نسبت به این مهم توجه ویژه ای کنند البته آقای رییسی به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم است.

وی گفت: معتقدم این گونه همایش ها باید در یک جمع محدودتر در تهران برگزار گردد تا اینگونه مطالب مهم آنجا مطرح شود. با توجه به گستردگی خوزستان، باید اعتبار سه، چهار استان را به این استان اختصاص داد البته اعتبار قابل توجهی به استان اختصاص یافته که قابل مقایسه با سایر استان ها نیست.

وی افزود: پیگیری کارها، شرط اساسی مدیریت است و آنقدر باید مطالبات استان را پیگیری کرد تا به مسایل و مشکلات خوزستان توجه ویژه شود زیرا آقای رییسی بارها اعلام کرده که ثمره شورای راهبردی استان هر چه باشد به آن عمل می کنم لذا باید به صورت تخصصی روی پنج چالش مهم استان کار کرد و سپس موضوعات را در شورای راهبردی مطرح و تصویب نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها