سردار معروفی عنوان کرد؛

لزوم معرفی قابلیتهای نظام / برطرف کردن مجهولات ذهنی دانشجویان مصونیت ایجاد می کند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: باید مجهولات ذهنی دانشجویان برطرف شود تا مصونیت ایجاد شود زیرا جامعه را دانشجویان باید حرکت دهند.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۹۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱

لزوم معرفی قابلیتهای نظام / برطرف کردن مجهولات ذهنی دانشجویان مصونیت ایجاد می کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در همایش گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید ضمن عرض تبریک سالروز تاسیس بسیج اساتید و گرامیداشت یاد شهید چمران  اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب؛ خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است که در این مسیر دو عنصر تولید فکر و پرورش نیروی انسانی نیاز است.
 
وی افزود: هر دو عنصر جایگاهش در دانشگاه است هم اندیشه ورزی واقعی و هم پرورش نخبگی در طراز انقلاب اسلامی که باید دانشگاهها شکل گیرند.
 
سردار معروفی با تاکید بر اینکه اقدامات مفیدی در دانشگاهها انجام شده اما متاسفانه سرایت آن به جامعه کمتر دیده می شود توضیح داد: نقش اساتید بسیجی ما در عرصه های نیاز جامعه فردی و سازمانی و اجتماعی تعیین کننده است.
 
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ضمن برشمردن نقش های اثرگذار جامعه دانشگاهی خصوصا بسیج اساتید تشریح کرد: اولین نقش به عنوان کلیدی ترین نقش استحکام درونی است؛ باید مجهولات ذهنی دانشجویان برطرف شود تا مصونیت ایجاد شود زیرا جامعه را دانشجویان باید حرکت دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه نظام تربیتی در دانشگاه باید اصلاح شود اظهار کرد: ما به این درون رزمی می گوییم ما اگر درون رزم قوی شویم و دانشجویان را مدیریت کنیم آنها برون رزم قوی می شوند و پایبندی نسبت به ارزشهای الهی، اصول و انقلاب اسلامی در آنها تقویت می شود.
 

سردار حسین معروفی افزود: نقش دوم نقش تزریق امید است اگر نخبگان و اساتید و دانشجویان حرکت نکنند نمی توانند صحنه را مراقبت کنند که دشمن موج سواری نکن؛ قشر عظیم دانشجوی موثر باید برای ایجاد امید در جامعه وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه نقش سوم طرح قابلیت های نظام است عنوان کرد: دشمن تمام توانش را روی ناامیدسازی جامعه گذاشته است باید قابلیتهای نظام را معرفی کرد؛ ایمان، وحدت، هوشمندی، قابلیت بازدارندگی، نظامی، هسته ای و تمام پیشرفت های کشور را جمع نخبگانی باید شرح دهند.
 
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تبیین دلیل هوشمندی جامعه ایران اسلامی گفت: نقش مذاهب و اقوام و گروههای سیاسی تحت امر امام راحل در تولید انقلاب بی نظیر بود همچنین در دوران جنگ و بعد از آن در دوران سازندگی در همه مراحل ملت پای انقلاب ایستادند و همواره مردم پیروز بودند.
 
وی ادامه داد: هوشمندی جامعه ما در مقابله با همه فتنه ها متجلی شد از فتنه 88 تا فتنه های دهه 90 و همچنین در جریان شهادت حاج قاسم که دشمن میخواست جبهه مقاومت را از بین ببرد اما با هوشمندی مردم ۲۵ میلیون نفر زیر جنازه این شهید را گرفتند و بزرگترین قدرت نرم تولید شد.

حسین معروفی تصریح کرد: نقش چهارم جامعه نخبگی مطالبه گری برای اجرا کردن فرامین امام جامعه است؛ انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن خواسته امام جامعه است؛ چرا طیف نخبگی ما فریاد نمی زنند حرفهای امام جامعه را؛ ۱۹ سال است مشکل اقتصادی را امام خامنه ای عنوان کردند؛ اینها توصیه نیست بلکه فرمان است نباید تنها به درج در سربرگ نامه ها ختم شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر نقش دانشگاه در کادرسازی و مدیر پروری خاطرنشان کرد: در استان کرمان در این زمینه ضعف داریم زیرا ما استعدادها  را کشف نکرده توانمند نکرده و اختیارات ندادیم در حالیکه رهبر انقلاب مسئولیت گام دوم انقلاب را بر دوش جوانان گذاشتند.
 
وی افزود: از دیگر وظایف جامعه نخبگی و دانشگاهی تولید دانش بنیان است باید از پناسیل صنعت در جامعه استفاده کنیم؛ رابطه دانشگاه و صنعت در تولید چیست؟ چرا صنعت دانشگاه را نمی پذیرد چرا دانشگاه مطالبه نمی کند؟ نه تنها در صنعت بلکه در همه ابعاد از جمله کشاورزی باید علم ورود کند.
 
سردار معروفی در پایان خاطر نشان کرد: مکتب شهید سلیمانی، مکتب انقلاب اسلامی است شهید سلیمانی عمل گراست هرچه امامین انقلاب نسخه نوشتند او عملیاتی کرد.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار