خبرهای داغ:
یادمان دهلاویه، یکی از یادمان هاست که محل شهادت سردار رشید اسلام، عارف و مجاهد بزرگ «مصطفی چمران» است.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۹۳
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

کربلای ایران پسوند مناسب و زیبایی است که بر استان شهید پرور خوزستان قرار داده شده است.

خوزستان، مشهد شهیدان و عروج دلاورانی است که برای دفاع از میهن اسلامی شجاعانه ایثارگری کردند و خون پاکشان در این سرزمین ریخته شد.

بیشترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس در استان خوزستان نیز انجام شده و جبهه‌های جنوب شاهد مجاهدت رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی بوده است.

پس از پایان جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، یادمان‌های مختلفی برای زنده نگه داشتن حماسه‌های فرزندان ملت ایران ساخته شده است و همه ساله کاروان‌های راهیان نور و مردم قدرشناس در این یادمان‌ها حضور یافته و به مقام والای شهیدان و ایثارگران ادای احترام می‌کنند.

یادمان دهلاویه، یکی از یادمان هاست که محل شهادت سردار رشید اسلام، عارف و مجاهد بزرگ «مصطفی چمران» است.

این یادمان در روستای دهلاویه و در مسیر جاده بستان به سوسنگرد قرار دارد و محلی است که همه ساله ضمن برگزاری سالگرد شهادت شهید چمران میزبان مردم قدرشناس خوزستان و سراسر کشور است.

یادمان دهلاویه که در ساال ۱۳۷۴ ساخته شده دارای یک کتابخانه، سالن اصلی و کاشی کاری منقش به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، می‌باشد.

در این یادمان که مزار یک شهید گمنام به خاک سپرده شده است، تصاویری از دوران زندگی، مجاهدت و لحظه شهادت شهید چمران و شهدای دشت آزادگان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها