رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر توسعه اقتصادی استان به تثبیت اشتغال، منجر می‌شود و دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قضایی خود را از این واحدها تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۶۴
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به جلساتی که در سال گذشته در زمینه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شده است حدود۳۳۵ پرونده در این شورا مطرح شد که از این تعداد حدود۲۶۴ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مساحت اراضی رفع تصرف شده یک‌هزارو ۷۳۲هکتار است که در این زمینه ۳۹۳ نفر متهم دستگیر شده‌اند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از ایجاد بستر مناسب جهت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بیش‌از یک‌هزار مددجو در این استان خبر داد و گفت : در سال گذشته تعداد ۸۳۶ مددجو در زندان‌های استان مهارت‌های لازم جهت اشتغال را فراگرفته و از ابتدای سال جاری نیز تعداد ۱۶۹ نفر به این آمار افزوده شده است.

وی بر لزوم استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مددجویان در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: پارسال ۲۶۳ مددجو با استفاده از ظرفیت پابندهای الکترونیکی از زندان آزاد شدند و از ابتدای امسال نیز حدود ۹۱ پابند الکترونیکی دیگر نیز مورد استفاده مددجویان قرار گرفته است.

حجت الاسلام مصطفوی با اشاره به رسیدگی به بیش‌از ۲۸۹ هزار پرونده در سال گذشته و ۳۷ هزار پرونده‌ی موجوددر دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی در سال گذشته ۷۲ فقره بوده است که از این تعداد به ۵۹ پرونده در سال گذشته رسیدگی و مختومه شد و در حال حاضر تنها ۱۳ پرونده باقی مانده است .

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان علاوه بر توسعه اقتصادی استان به تثبیت اشتغال، منجر می‌شود و دستگاه قضایی حمایت حقوقی و قضایی خود را از این واحدها تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.

وی اذعان داشت : در بازدیدهایی که در سال گذشته از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف حل موانع و مشکلات تولید و رونق اشتغال انجام گرفت ۱۸ واحد تولیدی نیازمند حمایت حقوقی و قضائی تشخیص داده شد و۹ واحد تولیدی تعطیل نیز شناسایی شد که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود تا شاهد شکوفایی دوباره این واحدها باشیم.

حجت الاسلام مصطفوی نیا گفت : سال گذشته پرونده‌های تمام الکترونیک ۱۷ هزار و ۵۳۶ فقره و پرونده‌های دادرسی الکترونیکی چهار هزار و ۷۶۷ فقره بوده است که میانگین وقت رسیدگی آنها کمتر از ۳۰ روز و میانگین وقت نظارت کمتر از ۷۰ روز است.

وی از احیاء ۴۳ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان طی سال گذشته خبر داد و همچنین به تعیین تکلیف یک‌هزارو ۴۸۸مورد خوردوی توقیفی در سال گذشته در استان اشاره کرد.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف خودروها، کار جهادی می‌طلبد ادامه داد: مزایده و فروش ۱۲۸ عدد خودروی توقیفی در چند روز اخیر در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: حکم توقیف و انتقال به پارکینگ ۲۰۸ دستگاه خودروی جدید در ابتدای سال جاری صادر و پرونده آن‌ها در بازپرسی در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است.

ارسال نظرات