خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: امروز احساس می شود که استان در حوزه تلاش، برنامه ریزی و مشارکت نسبت به برخی از استان های کشور ضعیف است و اتاق اصناف استان نیازمند ورود نیروهای جوان، خوش فکر و خلاق است.
کد خبر: ۹۴۴۰۵۱۳
|
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در همایش ملی اصناف اظهار کرد: در استان قزوین هر هفته یکشنبه‌ها جلسه ستاد تنظیم بازار و کارگروه‌های مشترک دیگری با حضور مدیران اصلی و ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود و برای بسیاری از موضوعات و مسائل اصناف تدبیر و برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه مایل هستیم که حضور اصناف در تصمیم سازی ها بیشتر از گذشته باشد، گفت: استان قزوین یکی از استان های دارای پیشنیه تاریخی در حوزه کسب و کار و تجارت و یکی از ارکان اقتصادی کشور بوده است ولی امروز احساس می شود که در حوزه تلاش، برنامه ریزی و مشارکت نسبت به برخی از استان های کشور ضعیف است و اتاق اصناف استان نیازمند ورود نیروهای جوان، خوش فکر و خلاق است.

اعلایی افزود: از هزاران واحد صنفی که در سال های گذشته به دلیل مسائل و مشکلات کرونا و همینطور مردمی سازی یارانه ها هم زندگی خود و هم فضای بازار را مدیریت کردند، تشکر می کنیم و در کنار تمامی دغدغه و مشکلات این حوزه نباید از این خدمات چشم پوشی کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: نتیجه تلاش اصناف در موضوعاتی که متأثر از کرونا و مردمی سازی یارانه ها بود کاملا ملموس است و در استان این موضوعات به خوبی مدیریت شده و اصناف نگذاشتند مسئله‌ای در این زمینه ها به وجود بیاید.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به قزوین و مصوبات پر خیر و برکت این سفر افزود: یکی از مصوبات این سفر راه اندازی شهرک صنفی در استان است که متولی آن شرکت شهرک های صنعتی است و اگر ایده مورد نظر پیاده شود، اولین شهرک صنفی مدرن با مجوز شرکت شهرک های صنعتی در کشور اجرایی می شود و می‌تواند پیشران خوبی برای پیشرفت اقتصادی استان باشد.

استاندار قزوین گفت: دولت به دنبال اصلاح فضای اقتصادی کشور و ایجاد ثبات در این حوزه است که این مسیر تا زمانی که برخی از فاکتورهای مدیریتی اقتصاد اصلاح نشود، تحقق نخواهد یافت.

تقویت گردشگری می تواند مصرف کننده های جدیدی را برای بازار استان به همراه داشته باشد

استاندار قزوین با بیان اینکه در سطح استان با توجه به ظرفیت های فوق العاده موجود به دنبال ایجاد ثبات، آرامش و امنیت اقتصادی هستیم، اضافه کرد: گردشگری یکی از ظرفیت های فوق العاده استان است که می تواند مصرف کننده های جدیدی را برای بازار به همراه داشته باشد و باید از اين ظرفیت فوق العاده به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اينکه البته برای تحقق این مهم باید زیرساخت های موجود و اقدامات مختلف طراحی و عملیاتی شود، افزود: رویدادسازی یکی از ظرفیت های جذاب گردشگری است که در استان تا به امروز در این زمینه اقدام جدی نشده است و باید از روزها و مناسبت های منحصر به فرد استان مانند روز ۵۰ بدر استفاده کرد.

اعلایی گفت:: جغرافیا، فرهنگ، نیروی انسانی، محورهای مواصلاتی و بسیاری از موضوعات دیگر از جمله ظرفیت های جذاب قزوین برای سرمایه گذاران است و خیلی از سرمایه گذاران به دنبال چنین فضاهایی هستند که باید با رایزنی، سرمایه گذاران را با این ظرفیت های موجود آشنا کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها