معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد:
به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بیش از سیصد کارخانه‌های کوچک و بزرگ جلوگیری بعمل آورد.
کد خبر: ۹۴۴۰۷۱۴
|
۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جان احمد آقایی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و نام شهدای قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر ۱۳۶۰ اظهار کرد: شهادت آیت‌الله بهشتی بیانگر حقانیت و مظلومیت نظام اندیشمند اسلامی و مطلع چهره پلید گروه انسان‌کشی است که دست به این اقدام زده که جادارد برای نسل جدید این پرونده را بازخوانی و بازگشایی کرده و نعمت امنیت را تبیین کرد. 

وی با بیان اینکه وارث گران‌بهای نعمت امنیت اجتماعی که با خون عزیزان به دست آمده هستیم و فرایند این نعمت را باید به نسل بعدی منتقل کرد، گفت: شهید بهشتی از چهره‌های درخشان نظام و از نظریه پردازان ساختار نظام حاکمیتی ما بود و امام خمینی(ره) فرمودند «شهید بهشتی یک ملت بوده است.»

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید براینکه شهید بهشتی اسوه اخلاق و عمل و اسطوره خشوع بود که بر مدار پیشرفت و پیشگیری برنامه‌ریزی می‌کرد، افزود: شهید بهشتی عالمی بصیر، ژرف‌اندیش و فاضلی اندیشمند و آینده‌نگر بود و از این حیث موجب طمع‌ورزی دشمنان کوردل شد. 

آقایی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب در تدوین قانون اساسی نقش موثری داشت، تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات شهید بهشتی که نظام ما را بیمه کرد اعلام بی‌کفایتی بنی صدر رئیس جمهور وقت بود که با هوشیاری این عالم بصیر شناسایی و در فرآیند قانونی‌ عدم کفایت او بیان شد. 

وی با بیان اینکه معمار کبیر دستگاه قضا در سال ۶۰ همراه با ۷۲ تن از یاران انقلاب به شهادت رسیدند، افزود: قوه قضاییه در کنار دو قوه دیگر دارای شرح وظایفی است که بیش از ۱۹ اصل از بایدها و نباید‌ها برای دستگاه قضایی بیان شده است. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه رسالت قوه قضاییه تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و قضایی است، گفت: دستگاه قضایی مظهر عدالت بوده و امنیت پایداری که در جامعه حاکم است حاصل تلاش فرزندان ملت به کمک سایر دستگاه‌های نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است. 

آقایی با بیان اینکه در جامعه‌ای که عدالت حاکم باشد، منجر به تعادل و نظم اجتماعی در جامعه شده و جلوی آسیب‌ها گرفته می‌شود، تصریح کرد: هدف از رسالت پیامبران، هدایت بشری و تعادل نظم اجتماعی است چرا که این بستر می‌تواند بستر عدالت در اجتماع باشد. 

وی با اذعان به اینکه شاکله دستگاه قضایی براساس عدالت هست و معیار عدالت نیز علم و حلم امیرالمومنین علیه‌السلام است، بیان کرد: قضاوت یک منصب الهی است و مبنای قضاوت هم در آیات و روایات بر مبنای حق است نه هوی و هوس لذا خداوند در قرآن مبنای قضاوت را حق و عدل دانستند. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه رسالت دستگاه قضایی اجرای عدالت است، تصریح کرد: تلاش بر این است که در هفته قضایی، قانون‌مندی، حقوق شهروندی و دیگر رسالت دستگاه قضایی تبیین شود و در سال گذشته ۵۲۶ هزار پرونده بررسی و بیش از پنجاه هزار نفر در ملاقات مردمی خدمات گرفتند و این مراجعات مردم به دستگاه قضایی را به فال نیک می‌گیریم چرا که حسن اعتماد بین مردم را ایجاد کرده و نشان از شعور و درک بالای شهروندان است. 

آقایی با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بیش از سیصد کارخانه‌های کوچک و بزرگ جلوگیری بعمل آورد، گفت: هزار و ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی زمینی و آبی از تصرفات نجات داده و در بحث تغییر کاربری نیز با جدیت ورود کرده و صنایع نساجی از جمله پوشش و ابریشم راه افتاد. 

آقایی با اشاره به خشکسالی وکم‌آبی در استان بیان کرد: با توجه به اینکه امروز با کمبود آب مواجهیم اگر دستگاه قضا نبود وضعیت آب‌بندان‌ها وضعیت امروز را نداشت چرا که در گذشته برخی از شهرهای دیگر آمده بودند و در اختیار گرفته تا تغییر کاربری کنند. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه گروهی از صاحبان زر و زور وارد استان شدند و اراضی گیلان مرتع و سواحل را تصرف کردند در نتیجه خود را مکلف به مقابله دانستیم، تصریح کرد: ما خود را صیانت دار و امانت گذشتگان هستیم فرزندان ملت در سنگر عرصه عدالت، تلاش دارند و اگرچه همکاران قضایی نیز از تنگ دستی معیشتی مردم مستثنی نیستنداما قاطعانه خود را کنار مردم میدانند و از حقوق آنان دفاع می‌کنند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات