خبرهای داغ:
مدیرعامل آبفای فارس گفت: در حال حاضر بیش از ١٦٠ پروژه در سطح استان شامل خطوط انتقال، احداث مخزن، حفر چاه، توسعه شبکه، ایستگاه‌های پمپاژ، و اصلاح شبکه‌ها فعال است.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۰۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علي جان صادق پور در حاشیه پیگیری و بازدید از بخش سیدان شهرستان مرودشت که در قالب پاتوق تبیین بسیج رسانه فارس انجام شد، بيان كرد: طي سالهاي اخير ايران و بسياري از كشورهاي دنيا با كمبود منابع آبي و خشكسالي مواجه هستند و به طبع اين موضوع در استان فارس كه تنوع اقلیمی بیشتری دارد و داراي مناطق گرمسير و فاقد منابع زير زميني مناسب است، با شدت بيشتري احساس مي‌شود.

او با بيان اينكه بيش از ٤٠٠ روستا و٤٠ شهر در فارس با تنش آبي مواجه هستند، افزود: اين مهم بدين معناست كه در اين مناطق ميزان آبي كه توليد و استحصال مي‌شود، كمتر از نياز واقعي و مصرف مردم است.

مديرعامل آبفاي فارس ادامه داد: براي مقابله با اين مشكل و عبور از فصل گرم، از تمام ظرفيت‌هاي استان با اجراي طرح‌هايي نظير؛ جهاد آبرساني، تامين اعتبار از منابع ملي، پروژه‌هاي محروميت زدايي با همكاري بسيج سازندگي، پروژه تنش كه عمدتا براي تامين آب شهرها استفاده مي‌شود و استقرار آب شيرين كن‌ها استفاده می‌شود.

صادق پور همچنين مديريت مصرف را از اجراي هر طرحي در شرايط فعلي مهمتر دانست و گفت: اگر بخواهيم منابع پايدار ايجاد كنيم، چاره‌اي جز تمركز بر مديريت مصرف نداريم.

او تصريح كرد: البته بخشي از مديريت مصرف به اصلاح و توسعه شبكه‌ها، اصلاح شكستگي‌ها و رفع نشتي مخازن و ايستگاه‌هاي پمپاژ باز مي‌گردد كه نيازمند منابع مالي است.

مديرعامل آبفاي فارس عنوان کرد: خوشبختانه رويكرد خوبي در فارس شكل گرفته و شوراهاي شهر در حال تصويب اعتبار تبصره ٣ هستند كه به نوعي خودياري مردمي و كمك غير دولتي محسوب مي‌شود در بخش دولتي نيز اعتبارات خوبي تصويب شده است.

صادق‌پور تصريح كرد: جايگزيني پساب فاضلاب به جاي آب شرب مصرفي در فضاي سبز و صنايع هم از رويكردهاي خوبي است كه استاندار پيگير اين موضوع هستند و توفيقات خوبي هم در اين حوزه داشته‌ايم.

او اضافه کرد: علي‌رغم حاكميت مشكلات اما گ همگرايي خوبي توسط مردم و بسيج سازندگي براي تامين آب و اختصاص تانكر براي مناطقي كه نيازمند آبرساني سيار هستند، ايجاد شده است.همچنين شركت آب و فاضلاب نسبت به حفر و كف شكني چاهها، بهسازي چشمه‌ها، اجراي پروژه‌هاي جديد آبرساني، توسعه‌اي و بازسازي در سطح وسيع در حال فعاليت است.

مديرعامل آبفاي فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بيش از ١٦٠ پروژه در سطح استان شامل خطوط انتقال، احداث مخزن، حفر چاه، توسعه شبكه، ايستگاههاي پمپاژ، و اصلاح شبكه‌ها فعال است.

صادق‌پو با بیان اینکه همه پاي كار هستند تا از تابستان سخت عبور كنيم، افزود: براي تابستان سال١٤٠٢ بايد از هم اكنون برنامه ريزي كنيم، منابع را احصاء كنيم تا سهم هر دستگاه و نهادهها مشخص شود و قبل از اينكه با بحران مواجه شويم با يك برنامه جامع و تفضيلي، نقاط بحران زا و چالشي شناسايي و منابع هم احصاء شوند.

انتهاي پيام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها