خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های خدمات‌رسان به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ارسال می‌شود تا این نهاد در زمینه اجرای آن ورود کند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۰۵
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب در قرارگاه محرومیت زدایی استان اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای هماهنگی نهاد‌های خدمت رسان در کشور تشکیل شده تا خدمت‌رسانی به مردم به شکل بهتر و ویژه‌تر رقم بخورد.


وی با بیان اینکه هفت موضوع مهم در این قرارگاه با افق سه ساله پیگیری می‌شود، اضافه کرد: بحث تأمین آب شرب موضوع اول رسیدگی در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور است که در این راستا ۶۶۰ روستا در خراسان جنوبی برای آبرسانی و اصلاح شبکه پیشنهاد شده که در مجموع به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


معاون استاندار اظهارامیدواری کرد؛ با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، طرح‌های آبرسانی به روستا‌های استان در یک بازه زمانی کوتاه مدت به پایان برسد.

عباس زاده با بیان اینکه در حال حاضر براثر خشکسالی ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: کم آبی مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی است، با این وجود در شبکه‌های آبرسانی استان به صورت میانگین هدرفت بالای ۴۰ درصدی آب را داریم.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیای قنوات را از دیگر اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد و گفت: در سطح استان هفت هزار و ۳۰۰ رشته قنات ثبت شده که بر روی ۷۰ درصد این قنوات تاکنون هیچ عملیات بازسازی انجام نشده است و مرمت قنوات اولویت‌دار استان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون استاندار، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، احداث راه‌های روستایی، مسکن روستایی و بازآفرینی محلات شهری را از دیگر موضوعاتی دانست که توسط این قرارگاه دنبال می‌شود.

عباس زاده اظهار داشت: مسئولان متولی طرح‌های اولیه و موردنیاز خود در این حوزه‌ها را احصاء کنند تا به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ارسال شود و بعداً این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه در استان اجرایی گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها