خبرهای داغ:
یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که باید وزارت نیرو از قبل اطلاع رسانی درستی برای قطعی برق به صنایع داشته باشد اما این نکته هم مهم است که در نهایت ضرر قطعی برق صنایع با فاصله به مردم وارد می شود.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۱۱
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

مجتبی یوسفی در گفت و گو با بسیج، در توضیح علت برنامه وزارت نیرو برای قطعی برق صنایع گفت: حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی تولید برق داریم که با این وضعیت نمی توان در اوج مصرف برق، برق صنایع را تامین کرد حال اینکه قرار بود طبق برنامه ششم توسعه ۲۵ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش یابد و این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه حداقل ۵ سال برای ساخت یک نیروگاه زمان لازم است، گفت: در چنین شرایطی برای حل مشکل تامین برق چاره‌ای جز قطعی برق صنایع وجود ندارد چون به دلیل تولید نشدن ۲۵ هزار مگاوات برق با ناترازی مواجهیم. در دولت قبل ساعتها برق بدون برنامه قطع می شد اما امسال دولت فعلی به سمت قطعی برق صنایع حرکت کرد و برای این کار مشوقهایی در نظر گرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که همچنین موافقت نامه ای بین وزرای نیرو، نفت و صمت برای ساخت نیروگاه بسته شده است که این کاری زمانبر است، برای همین به عنوان راهکاری کوتاه مدت دولت به سمت قطعی برق صنایع رفت تا قطعی برق مصارف خانگی بسیار کمتر شود اما در مرحله نخست لازم است قبل از هر چیزی اطلاع رسانی درباره خاموشی ها به صنایع صورت گیرد.

یوسفی در ادامه گفت: حواسمان باشد که ضرر نهایی قطع برق صنایع با فاصله متوجه مردم می شود، وقتی برق سیمان، فولاد و شرکتهای پتروشیمی صنعتی قطع شود تولید محصولاتشان پایین آمده و هزینه برای فروش افزایش پیدا می کند، در نهایت معیشت کارگر به خطر می افتد که باید اقدام عاجلی برای حل این مشکل صورت گیرد.

نماینده اهواز در پایان گفت که در این بین موضوع برق برای مردم در استانهای جنوبی حیاتی است، هزینه برق به گونه ای است که فشار زیادی به اقشار ضعیف و متوسط وارد کرده و انتظار می رود که بازبینی صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها