خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با تاکید بر تاثیر امر به معروف گفت: موثرترین روش امر به معروف از طریق رفتار است یعنی فرد امر به معروف کننده باید خود به آنچه که امر کرده عمل کند.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۱۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

حجت الاسلام علی حسنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به جایگاه آمر به معروف اظهار کرد: در حدیثی پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند آمر به معروف جانشین خدا بر روی زمین است که این حدیث بیانگر منزلت فرد امر به معروف است.

وی افزود: از آن جایی که انسان فردی اجتماعی است پس به ناچار عقوبت گناهان افراد جامعه گریبان‌گیر او نیز می‌شود بنابراین باید برای در امان ماندن امر به معروف را انجام دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص یا گروه خاصی نیست بنابراین در مواجه با گناه همه ‌وظیفه دارند تذکر بدهند.

وی با تاکید بر تاثیر امر به معروف گفت: موثرترین روش امر به معروف از طریق رفتار است یعنی فرد امر به معروف کننده باید خود به آنچه که امر کرده عمل کند.

حسنی گفت: هر فرد علاوه بر اینکه باید امر به معروف انجام دهد باید زمینه پذیرش امر به معروف را در خودش ایجاد کند.

وی در پایان به تبعات ترک امر به معروف گفت: هر کس نسبت به جامعه خود بی‌تفاوت باشد و امر به معروف را ترک کند مانند فردی است که مرده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات