خبرهای داغ:
یکی از یادمان‌های دفاع مقدس که یادآور حماسه سردار شهید «علی هاشمی» و یاران فداکارش در قرارگاه سری نصرت است، یادمان شهدای هور است.
کد خبر: ۹۴۴۰۹۷۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱

چهارم تیرماه سالروز شهادت سرلشکر پاسدار «علی هاشمی» فرمانده «قرارگاه سری نصرت» است. فرمانده‌ای که نباید تا زمان زنده بودن صدام حرفی از او زده می‌شد.

سال ۱۳۴۰، کودکی درشهر اهواز متولد شد. علی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وارد کمیته انقلاب شد و سپس به همراه «حسین علم الهدی»، آقایی و دیگر همرزمانش جهت تشکیل بسیج و سپاه تلاش‌های بسیاری کرد.

زندگی در جنگ مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور علی در دنیای خاکی بود. اوج ایثار و رشادت او در شناسایی‌هایش نمایان بود. آنچنان که تمام طرح‌های عملیاتی‌اش را با تعداد اندکی نیرو با موفقیت به انجام می‌رساند.

هاشمی با گسترش محورهای عملیاتی، «تیپ ۳۷ نور» را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات «الی‌بیت‌المقدس» توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد همچنین ایجاد پاسگاه‌های مرزی و مسئولیت پدافندی کل منطقه از فعالیت‌های دیگر وی بود.

شهید هاشمی پس از تشکیل قرارگاه سری «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی ۱۳ یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را «سردار هور» نامیدند.

سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و «علی هاشمی» چهره محبوب و خندان عرصه‌های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پیوست.

جا دارد در سالروز شهادت سردار «علی هاشمی» به معرفی بیشتر یادمانی بپردازیم که تداعی کننده حماسه های گمنام این سردار عرب خوزستانی است.

یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی در خوزستان همه ساله میزبان کاروان‌های راهیان نور و قشر‌های مختلف مردم از سراسر کشور هستند.

یکی از یادمان‌های دفاع مقدس که یادآور حماسه سردار شهید «علی هاشمی» و یاران فداکارش در قرارگاه سری نصرت است، یادمان شهدای هور است.

یادمان شهدای هور که در منطقه هورالعظیم و در شهرستان هویزه قرار دارد یادآور حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات‌های بزرگی همچون خیبر و بدر است. در جریان عملیات بدر و خیبر سرداران بزرگی از جمله شهیدان «محمد ابراهیم همت»، «مهدی باکری»، برونسی، تجلایی و رستگار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این یادمان به صورت نمایی از قایق عاشورا که در دوران دفاع مقدس مورد استفاده قرار می‌گرفت و در قالب خاکریزی ساخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها