خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تبلیغ و آگاهی دادن به مردم در اجرای طرح‌های مختلف دولت بسیار کارساز است و این اقدامات، نیازمند پشتوانه تبلیغی قوی است.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۳۴
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند با استاندار خراسان‌جنوبی دیدار کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار اظهار داشت: اقدامات سنگینی که دولت سیزدهم داشت ایجاب می‌کرد که از جهت زمینه‌سازی مختلف چه انتصاب، برنامه‌های تبلیغاتی و زیرساخت‌های اقتصادی تکمیل شود و روی بنای اینها این اقدامات انجام شود، اما صداقت و ایمان از روی همه اینها عبور کرد.

 

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی با ایمان و تصمیمی که داشت با جرأت طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها را اجرا کرد که اهل سیاست می‌گویند مثل دولت ‌های گذشته می‌توانست این طرح را اجرا نکند یا به آخر دولت موکول می‌کرد، اما با توکل به خدا دست به اقدامات گوناگون در زوایای مختلف زد.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برنامه‌های تبلیغاتی برای کارشکنی، تحریک مردم و جلوه دادن معکوس اقدامات به میدان آمد، اما رئیس جمهور خم به ابرو نیاورد و کارش را انجام داد و ادامه هم می‌دهد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسائل تبلیغاتی تریبون خاص خودش را دارد، اضافه کرد: آگاهی دادن به مردم خودش کارساز است و مردم ایران و مردم جهان امروز متوجه شدند که مشکل کار جهان کجاست لذاست که ملت‌ ها در کشورهای غربی حکام خود را برنمی‌تابند و متخصصین فن در خود آمریکا و دولتمردان سیاسی این کشور هم بحث تجزیه آمریکا و فروپاشی آن را مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: شما مشاهد می‌کنید که یک سرود به عنوان "سلام فرمانده" در مدت کوتاهی از شرق تا غرب جهان را درنوردیده و اینها علامت این است که ملت‌ها آماده اشتعال هستند.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: باید تبلیغات صحیح انجام شود یعنی هم محتوا و هم انگیزه در تبلیغات منعکس گرد و در این راستا، دولتمردانی که مطلع هستند، اطلاعات را بصورت طبقه‌بندی، دسته بندی و با زمان شناسی و اولویت شناسی به مردم ندهند و مساجد، سازمان تبلیغات و پایگاه‌ های نماز جمعه این مطالب مناسب و همسو را در یک فضای آماده منعکس کنند.

آیت الله عبادی ادامه داد: صدا و سیما زمان مشخص و رسانه‌های مکتوب هم یک صفحه خاص را با یک نظم معین کنند و آنچه به نفع منافع ملی است، منتشر نمایند، لذا باید یک برنامه اطاع‌رسانی تعریف شده باشد تا مردم و به ویژه جوانان بدانند به کجا مراجعه کنند و بتوانند بین خبر رسمی که از مسئولان می‌شنوند با خبری که از بی بی سی می‌شنوند، فرق بگذارند.

به گفته وی؛ مردم ایران بخصوص در خراسان جنوبی که در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی کم نگذاشته‌اند، امروزه بسیار شرایط خوبی دارند، اما اطلاع‌رسانی کم یا نامنظم است و یا اولویت و تناسب ندارد.

وی با تأکید بر اینکه امروز خیلی فرصت طلایی داریم، در عین حال دست‌ها کم توان یا ناتوان هستند و یا مشکل دیگری دارند که هنوز بعد از یک سال انتصابات انجام نشده، اضافه کرد: آیت الله رئیسی معطل هیچ کس نمانده و کارش را دنبال می‌کند و اخلاص و شجاعتش برای مردم بخصوص جوانان و نوجوان خیلی جاذبه دارد، منتها این برنامه‌ها یک پشتوانه حساب شده و تبلیغ به معنی صحیح می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: به دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی که روی کار آمده، مشکلات زیادی به ارث رسیده، ایمان قوی می‌خواهد که مشکلات به ارث مانده از یک طرف، مدیریت وضع فعلی و کارهای جدید در کشور، منطقه و سطح بین الملل اجرا شود.

آیت الله عبادی ضمن گرامیداشت شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش، اضافه کرد: به عنوان حقوق بشر آمریکایی، برای اینکه مانع از رشد جوامع بشری شوند، از هرجا صدای آزادی یا ندای استقلال بلند می‌شود، بی‌رحمانه از تمام گزینه‌ها برای از بین بردن انسان‌های خوب استفاده می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به ظلم و ستمی که اروپایی‌ها به نوع بشر دارند، اضافه کرد: اینکه با انواع و اقسام بهانه‌ها جنگ تحمیل می‌کنند، مردم را درگیر مواد مخدر می‌کنند، گرفتار فحشا و منکرات می‌کنند که آفاتی برای بشر است و اسمش هم حقوق بشر آمریکایی است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در این چهل و اندی سال گذشته در کشور و جهان چه کردند و برنامه‌های آنان قبل از انقلاب هم همین بوده و بدتر از این هم بوده است، اضافه کرد: متأسفانه در طول این مدت به جای اینکه سیاست‌های همراه نظام تعقیب شود و هر دولتی که بر روی کار بیایید آن را تکمیل کند، دولت‌های مختلف بر روی کار آمدند که حزبی و سلیقه‌ای عمل کردند و تمام بدبختی‌ها مال همین‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی: در همین فصل تابستان، میزبان سفر دوم رئیس جمهور خواهیم بود 

 

 دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی در این دیدار  خاطرنشان کرد: بنا به اخبار نهاد ریاست جمهوری، دور دوم سفرهای آیت الله رئیسی در همین تابستان، تیر یا مرداد آغاز می شود.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که خراسان جنوبی، استان اول یا دومی باشد که این دور سفرها را میزبانی می کند، چرا که تجربه ثابت کرده هر استانی که زودتر میزبان سفرها باشد، زودتر هم از اعتبارات مصوبات برخوردار می شود.

به گفته وی؛ تزریق سریع تر اعتبارات، تحقق مصوبات را سرعت می بخشد.

استاندار با عنایت به این که دور اول سفرها که در شهریور سال 1400 رقم خورد، مصوبات خوبی برای استان به همراه داشت، متذکر شد: در این سفر 100 نوع مصوبه داشتیم که 38 مورد آن اجرایی شده و جز 3-4 مورد از مصوبات که در مسیر کار با موانعی مواجه گشته، مابقی تا پایان سال به نتیجه می رسد.

قناعت با عنایت به سقف زمانی تعیین شده برای اجرای مصوبات، اظهار داشت: سعی ما بر این است که کلیه مصوبات تا قبل از بازه زمانی سه ساله تعیین شده به اتمام برسند.

وی با ذکر این نکته که سفر دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور برای پیگیری مصوبات و بررسی میزان پیشرفت آنها رقم خورد، گفت: در این سفر با عنایت به این که نیازهای استان به طور کامل در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ نشده بود، پیوست یک متمم به مصوبات را پیشنهاد دادیم.

به گفته وی؛رقم پیشنهادی ما به آقای مرتضوی بین هزار تا دو هزار میلیارد تومان بود که خوشبختانه توانستیم با پیگیری هایی که صورت گرفت، مبلغ هزار و 200 میلیارد تومان به 6 هزار میلیارد تومان اول اعتبارات سفر اضافه شد.

استاندار با تأکید بر این که مبلغ اعتبار مصوبات سفر با لحاظ این متمم به 7 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده، خاطرنشان کرد: حدود هزار میلیارد تومان، معادل یک ششم اعتبارات تاکنون اختصاص افته و به استان تزریق شده است.

قناعت ادامه داد: موضوعات مصوبات متنوع است اما به جهت ضعفی که در زیرساخت ها داریم، تمرکز بر روی تأمین و توسعه بخش های زیرساختی است.

وی با بیان این که یک سوم اعتبارات مصوبات به حوزه راه اختصاص دارد، تصریح کرد: از این محل 100 کیلومتر باند دوم در 6 ماهه دوم سال 1400 اجرا شده، 100 کیلومتر باند دوم تا پایان سال جاری اجرا می شود و 450 کیلومتر هم برای سال های 1402 و 1403 برنامه ریزی شده است.

به گفته وی؛ با عنایت به پیشرفت های خوبی که در مصوبات داریم، آمادگی خود را برای میزبانی سفر دوم هم اعلام کرده ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها