خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین؛

راهبری جریان تبلیغ باید توسط نخبگان و مردم صورت گیرد

حجت الاسلام پورآرین گفت: ما باید کار تبلیغ دینی را به دست مردم و اقشار تأثیرگذار و نخبگان بسپاریم و راهبری جریان تبلیغ باید توسط نخبگان صورت گیرد تا بتوانند برای مردم جریان سازی کنند.  
کد خبر: ۹۴۴۱۱۰۴
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

قز‌وین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام یوسف پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در این نشست بیان کرد: شورای عالی تبلیغات اسلامی در سال ۶۰ به فرمان حضرت امام(ره) با هدف اعتلای فرهنگ، تبلور حیات معنوی و ترویج شاخصه اعتقادی شکل گرفت.

وی گفت: در استمرار و سیر تکاملی سازمان تبلیغات در سال ۶۸ نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ما سه دوره مدیریتی در سازمان داریم. مقطع اول دوره تاسیسی و تثبیتی، دوره دوم دوره گسترش و تبلیغات و دوره سوم دوره تعالی و ماموریت گرایی است.

حجت الاسلام پورآرین با اشاره به اهداف کلان سازمان تبلیغات اسلامی از بدو تاسیس تا امروز عنوان کرد: احیا و اشاعه اندیشه تابناک اسلام، ترویج اخلاق اسلامی، دفاع از اصول اسلام،
دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مبارزه با آفت التقاط و تحجر، برانگیختن احساس مسولیت عمومی در قبال نظام از اهداف عالیه سازمان بوده است.

وی افزود: تحقیق و بررسی در خصوص شیوه های تبلیغاتی سو، علیه جامعه اسلامی از اهداف دیگر سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین قزوین در ادامه تصریح کرد: توجه به جامعه معلمان فعال و پرانگیزه، توجه به جامعه بانوان به صورت ویژه، ارتباط گیری با چهره های علمی، ارتباط گیری با چهره های محبوب، رسانه ها و خبرنگاران، توجه به اقوام و طوایف، اصناف و معتمدین محلی، جامعه پزشکی و پرستاری و توجه به ظرفیت های مغفول مورد نظر سازمان تبلیغات است.

حجت الاسلام پورآرین یادآور شد: رویکردی را مبنای کار خودمان در استان قرار داریم که شامل مردمی سازی جریان تبلیغات است. ما باید کار تبلیغ دینی را به دست مردم و اقشار تأثیرگذار و نخبگان بگذاریم و راهبری جریان تبلیغ باید توسط نخبگان صورت گیرد تا بتوانند برای مردم جریان سازی کنند.

وی اضافه کرد: نکته بعدی فضای مجازی است. جنگ دشمن جنگ رسانه ای در فضای مجازی است و بیشترین هجمه دشمن در فضای مجازی با استفاده از ابزار رسانه است و مقابله با این امر کار سنگینی است و مدل ارتباط ما با جریان مردم به نظر می رسد از طریق شبکه ای اتفاق می افتد و تلاش ما ایجاد فضایی است که جریان تبلیغ و تبیین توسط آحاد مردم انجام شود.

حجت الاسلام پورآرین بیان کرد: هجمه دشمن بسیار زیاد است و فعالیت سازمان های فرهنگی شاید در مقابل این هجمه ها کافی نباشد.‌ وضعیت فرهنگی کشور حرکت دینی عمیق با پرچمداری تبلیغات در حال اتفاق است اما هجمه ها بسیار سنگین است و سرعت انتقال هجمه ها بسیار بالاست. از مصادیق حرکت عمیق دینی می توان به پویش مردمی سلام فرمانده است که با اندک هزینه ای تجمعات عظیمی را ایجاد می کند و این حرکت عمیق فرهنگی است.

وی افزود: هجمه دشمن ما را نیز هدف گرفته و لازم است تا احساس یاس و ناامیدی از بین برود. رسالت و ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی، مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن است. با فضای جدیدی در سازمان مواجه هستیم و لازم است مدام با خبرنگاران همراه باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار