خبرهای داغ:
سردار کوشکی:

تکمیل و ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در فارس اولویت است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: تکمیل و ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در این استان جزو اولویت‌های مهم است.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۲۳
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سعید کوشکی جهرمی در نشست ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان زرین دشت، گفت: ما برای کسانی کار می‌کنیم که نیازی به کار ما ندارند.

وی با بیان اینکه یکی ازماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، احداث یادمان‌های شهدای گمنام است اعلام کرد: فارس افتخار میزبانی ۳۸۹ شهید گمنام را دارد که در ۱۴۰ نقطه از این استان، دفن شده‌اند.

وی تصریح کرد :۷۱ یادمان در فارس با ۸۰ درصد و مابقی زیر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس از شهرداران خواستار توجه بیشتر به این یادمان‌ها بعنوان هویت دینی و از خودگذشتگی در جامعه یاد کرد و بیان داشت: یادمان‌های شهدا سرمایه گذاری معنوی و فرهنگی برای آینده شهروندان است.

سردار کوشکی با ذکر این نکته که شهید گمنام در زمین وقفی خاص تدفین نمی‌شود، تصریح کرد: لازم است تا شهرداری دبیران شهرستان زرین دشت نسبت به متقاعد کردن مالکانی که در این شهر با وعده اختصاص زمینی دیگر ملکشان را برای شهدای گمنام اختصاص داده اند، جدیت به خرج دهد.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت بر ضرورت تسریع در احداث یادمان شهدای گمنام در سه نقطه شهری این شهرستان «حاجی آباد، شهر پیر و دبیران» تاکید کرد و افزود: تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در سه شهر حاجی آباد، دبیران و شهر پیر باید در اولویت تمامی دستگاه‌های فرهنگی قرار بگیرد.

تکمیل و ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام در فارس اولویت است

سرهنگ پاسدار سجاد راحت طلب وضعیت المان یادمان‌های شهدای گمنام این شهرستان را مناسب ندانست و اظهار کرد: متأسفانه وضعیت المان‌های شهدای گمنام شهرستان زرین دشت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وی وضعیت یادمان شهدای گمنام شهر دبیران را نسبت به دیگر یادمان‌های این شهرستان ناراحت کننده دانست و بیان داشت: لازم است تا شهرداری دبیران هر چه سریع‌تر نسبت راضی کردن افرادی که با واگذاری زمین برای احداث یادمان شهدا همکاری کرده بودند جدیت به خرج داده و به وعده واگذاری زمین به این افراد که در سال‌های گذشته به مالکان داده وفا کند.

فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت بر لزوم فضا سازی محوطه شهدای گمنام شهر دبیران تاکید کرد و گفت: باید فضای پیرامونی یادمان این شهدا در شانشان باشد.

راحت طلب تاکید کرد: وضعیت پارک‌شهدای گمنام شهر حاجی آباد بعنوان مرکز شهرستان زرین دشت نیازمند توجه ویژه و اقدامات اساسی است که همت شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

او با اشاره به اینکه ۶ شهید گمنام در شهرستان زرین دشت در خاک آرمیده اند، تصریح کرد: بطور کلی وضعیت ساخت المان و فضای سازی شهدای گمنام شهرستان زرین دشت نیاز به اعتبارات ویژه و همت مسئولین دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها