خبرهای داغ:
رئیس دادگستری نهاوند خبر داد

ختم ۵۵۰ فقره پرونده در دستگاه قضایی نهاوند به صلح و سازش

همدان-رئیس دادگستری نهاوند گفت: تشکیل ستاد «تالیف قلوب» با دو کمیته مصلحین و کمیته معتذرین اقدامات خوبی را در راستای صلح و سازش انجام می‌دهد که از ۸۴۳ فقره پرونده ۵۵۰ مورد به سازش منجر شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۱۲۶
|
۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهرستان نهاوند به وجود دو شخصیت انقلابی و یار امام خمینی (ره)، شهیدان آیت اله قدوسی و آیت اله حیدری مفتخر است.

وی افزود: افتخار دستگاه قضایی خدمت به افرادی است که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و احیا حق مردم و برقراری عدالت کار ارزشمندی است.

رئیس دادگستری نهاوند گفت: با توجه به رفع محدودیت کرونایی واحد ارشاد و معاضدت دادگستری با حضور وکلای پایه یک برای مشورت و مشاوره مردم راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: تشکیل ستاد «تالیف قلوب» با دو کمیته مصلحین و کمیته معتذرین اقدامات خوبی را در راستای صلح و سازش انجام می‌دهد که از ۸۴۳ فقره پرونده ۵۵۰ مورد به سازش منجر شده است.

کاظمی افزود: دستگاه قضایی فاقد رسانه پویا در سطح شهرستان و استان است و عملکرد این دستگاه به نحو شایسته اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی گفت: کلاهبرداری ۴۷ میلیارد تومانی یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو نهاوند از مردم در کمتر از ۶ ماه تشکیل پرونده و پیگیری شد در این رابطه ۲۴۰ شکایت توسط شاکیان به دستگاه قضایی ارجاع شد.

رئیس دادگستری نهاوند تصریح کرد: فعال کردن نهاد داوری درشهرستان از دیگر موارد اجرا شده در دستگاه قضایی شهرستان است، در حال حاضر دو موسسه داوری در شهرستان یکی در بخش کشاورزی و دیگری در بخش عمومی فعال شده است.

وی بیان داشت: پرونده‌های سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۳ هزار مورد پرونده بوده که همگی منجر به صدور رای شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: اولویت دادگستری در سال جاری اجرای کامل سند تحول قضایی و تعالی آن، اهتمام هرچه بیشتر در صیانت از حقوق عامه، مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف و کوتاه کردن زمان رسیدگی‌ها، حفظ حقوق بیت المال و اموال عمومی، اراضی ملی، مراتع و... است.

وی افزود: ۵ شعبه شورای حل اختلاف در نهاوند داریم که شورای حل اختلاف نهاوند رتبه اول شوراهای حل اختلاف استان را به دست آورد و بیش از متوسط کشوری پرونده‌ها را به صلح و سازش ختم می‌کند که عملکرد بسیار مطلوبی است.

رئیس دادگستری نهاوند تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش و قدرت‌نمایی با چاقو و تامین امنیت مردم هم از اولویت‌ها است که اخیرا در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و تداوم دارد، و سیاست قضایی شهرستان علاوه بر حبس و جرائم نقدی، تبعید به مناطق دور افتاده هم برای محکومین در نظر داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار