سردار باباحمدی با بیان یانکه امروز سرزمین نبرد بین حق و باطل ذهن­ ها، افکار و فرهنگ هاست، گفت: تحقق محله اسلامی بهترین راه برای تقویت قدرت نرم است.
کد خبر: ۹۴۴۱۲۳۲
|
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه قرارگاه تحقق محله اسلامی در شهرستان بروجن با حضور مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور و جمعی از مسؤلین مرتبط با موضوع مسجد و محله در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه بروجن به ایراد سخن پرداخت و  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خالصانه بسیجیان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: بسیج یکی از نهاد هایی است که در شکل گیری محله اسلامی می­تواند کمک شایانی را داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی در ادامه خاطر نشان کرد: بسیج برنامه های بسیاری را با دست خالی و یا با کمترین هزینه و به نحو احسن اجرا می­ کند که اگر این برنامه ها و اقدامات را هر دستگاه دیگری بخواهد انجام دهد هزینه های زیادی را بر بیت المال تحمیل خواهد کرد.

در ادامه رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: امروز به برکت مجاهدت شهدا و خانواده های معظم آنها و همراهی امت اسلامی، جمهوری اسلامی در اوج عزت قرار دارد. اگر روزی در آبهای خلیج فارس دشمن بزدلانه هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار می­داد، امروز غیور مردان ما ناوها و نفتکش های دشمن را توقیف و پهباد متجاوز آنها را سرنگون می کنند. و این امر قدرت ما را در حوزه جنگ سخت نشان می دهد.

سردار حیدر بابا احمدی افزود: در صحنه بین الملل نهضت مقاومت در غزه از سنگ به موشک رسیده است. در یمن پس از هشت سال جنگ حتی یک وجب پیشروی نداشته ­اند و شکست های متعددی را متحمل شده ­اند. از افغانستان با خفت و خواری خارج شدند و همه اینها نشان از قدرت گرفتن جبهه مقاومت دارد.

وی در ادامه به فرمایش قرآنی مقام معظم رهبری مدظله العالی اشاره کرد که ایشان با توجه به آیه " وَاَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوّهٍ ... " می فرمایند: تنها راه پیش روی ملت ایران قوی شدن است.

سردار بابا احمدی تصریح کرد: امروز سرزمین نبرد بین حق و باطل ذهن­ ها، افکار و فرهنگ ها شده است و بسیج به عنوان تشکل بزرگ انقلاب مأموریت تشکیل قدرت نرم جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و در این عرصه باید قدرت نمایی کند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در مقابل جنگ نرم دشمن قدرت نرم خود را تقویت کنیم که تحقق محله اسلامی بهترین راه برای تقویت قدرت نرم است. تحقق جامعه اسلامی یک از اهداف 5 گانه انقلاب اسلامی و نظام الهی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می باشد و برای تحقق جامعه اسلامی ابتدا باید محله اسلامی محقق شود.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور به کارکرد های مختلف مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد فقط برای نماز خواندن نیست، کلیه کارهای فرهنگی محله باید با محوریت مسجد اجرا شود. همه دستگاه ها باید از انجام اقدامات جزیره ای دست بردارند و همانند زمان جنگ تحمیلی همه با هم و متحد کار کنند و در قالب یک قرارگاه قرار بگیرند.

پایگاه مقاومت بسیج با مرکزیت مسجد و با رهبری امام جماعت، نخبگان و متنفذین محله را گرد هم می آورد و در قالب شورای تحول محله فعالیت می کنند. باید از ظرفیت های مردمی و توان دستگاه های مختلف در جهت رفع موانع و مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و هر مسئله ای که در محله وجود دارد استفاده کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد هر پایگاه مجری طرح محله اسلامی که در تحقق این امر موفق باشد کمک هزینه فوق العاده دریافت خواهد کرد.

 

ارسال نظرات