خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شاهرود گفت: در سال ۱۴۰۰ به ۸۸ واحد تولیدی صنعتی شاهرود، ۵ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که جزو بهترین شهر‌های استان بودیم.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۰۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶

پرداخت ۵ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی صنعتی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر بشیری در دیدار با انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مهر بسیج رسانه شهرستان شاهرود به مناسبت هفته تولید و صنعت در سالن جلسات اداره صنعت و معدن و تجارت این شهرستان، با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن بسیار مهم است، به دهه تولید و صنعت اشاره کرد و افزود: ۲۳۰ پروانه بهره برداری در مجموعه صنعت در حوزه‌های مختلف صادر شده و ۱۸۲ جواز‌های تاسیس در دست اجرا داریم.
او ادامه داد: طرح‌های با پیشرفت فیزیکی تا ۲۰ درصد و ظرفیت بالقوه که در حال تبدیل شدن بالفعل است، هفت طرح و تا ۴۰ درصد پیشرفت دو طرح و تا ۶۰ درصد و بالای شصت درصد ۲۱ واحد داریم و در جواز تاسیس جهشی عمل کردیم.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شاهرود با بیان اینکه در ایجاد این واحد‌ها موانع و مشکلاتی است، گفت: زیر ساخت‌های صنایع مثل آب و برق و منابع مالی است که در کارگروه‌های شهرستانی و استانی در حال پیگیری هستیم.
بشیری به فعالیت معدنی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پروانه‌های بهره برداری معدن ۱۲۰ پروانه است که مقدمات و الزامات دارد و پروانه اکتشاف ۴۰ معدن صادر و ۱۳ مورد گواهی کشف گرفتند.
او با اشاره به اینکه در حوزه معدنی ظرفیت بزرگی در شهرستان داریم که استان کمتر دارد، اظهار کرد: منطقه فلزی استان در شاهرود و میامی است و شهرستان‌های فلزی استان هستیم که مواد فلزی بارزش داریم و با توجه به اینکه شعار وزیر هم جلوگیری از خام فروشی است در فراوری معدنی در شهرستان توجه ویژه داریم.
پرداخت ۵ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی صنعتی شاهروداو با اشاره به مشکلات معادن گفت: برای انتقال برق به معدن جنوب شهرستان رایزنی‌هایی با وزارتخانه انجام شده تا بسترسازی فراوری معدنی را در شهرستان داشته باشیم.
بشیری به حوزه تجارت اشاره کرد و افزود: اصناف و بازاریان در این حوزه هستند که در شهرستان ۳۴ اتحادیه صنفی و یک اتفاق اصناف داریم و در حال تلاش برای چابک سازی و ارتقا علمی و فنی اصناف هستیم.
او با اشاره به بازرسی و نظارت بر بازار، گفت: در ابتدا خلاقیتی انجام شد که الگویی در استان و کشور شد و آن استفاده از ظرفیت بسیج و قرارگاه ۱۷ ربیع بود که تا مهرماه ۱۴۰۰ در اداره صمت پیش رفت و بعد به جهادکشاورزی انتقال یافت.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان شاهرود با بیان اینکه در بحث نظارت بر کالا‌های اساسی جهادکشاورزی وارد شد، افزود: در کلیت اداره صمت هم فعال است و در کالا‌های اساسی کمک و گشت‌های مشترک و هدفمند اجرا می‌شود.
او با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ از ۳۶۵ روز کاری، ۳۰۵ مورد گشت مشترک در قالب تیم‌های بازرسی و نظارت داشتیم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ گشت‌های مشترک با توجه به مردمی سازی یارانه‌ها تشدید شد و به ۱۰۵ مورد در سه ماه اول رسید.
بشیری با اشاره به اینکه در تنظیم بازار در طرح هدفمندی یارانه‌ها دبیرخانه با اداره صمت است، افزود: ۲۱ جلسه از ابتدای فروردین تاکنون برای تنظیم بازار داشتیم که در روز‌های ابتدایی سال جلسات روزانه تشکیل و بازار را رصد و مشکلات را بررسی و مراقبت می‌کردیم و در سال گذشته ۲۲ جلسه برگزار شد.
او با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در مجموعه شهرستان و تلاش برای عملیاتی شدن آنها، تصریح کرد: فرآوری پتاس در منطقه طرود مهم است که تلاش داریم موانع و چالش‌ها حل کنیم و فرصت برای اشتغال ایجاد کنیم.
رئیس اداره صمت شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: تولید کنسانتره مس و مس‌های کاتدی از فرصت‌های است که در حال انجام است‌و فراروی آهک که کاغذ سنگی است با مجموعه غدیر در قالب شرکت نوظهور تاسیس شده است و استفاده از قابلیت معدنی و آهکی شهرستان می‌باشد.
او با بیان اینکه تسهیلات و کمبود نقدینگی مشکلی برای صنایع شهرستان بود، افزود: ۱۰۸ طرح در ستاد تسهیل از محل رونق تولید تسهیلات تایید شد که تعداد پرداختی، ۸۸ مورد در سال ۱۴۰۰ بوده که پنج هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و جزو بهترین شهر‌های استان به لحاظ مقدار صنایع و ارائه تسهیلات در استان بودیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها