خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: نزدیک ترین نتیجه اقدامات آبی استان را در هفته های آینده خواهیم دید و آب شرب با کیفیت به آبیک منتقل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۰۳
|
۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: با بررسی وضعیت بودجه استان‌ها با یکدیگر متوجه می‌شویم که تمامی استان های تازه تأسیس در بودجه مشکل دارند و در ابتدای تأسيس این استانها، نسبت به مباحث بودجه‌ای آنها فکر اساسی نشده است.

 

وی افزود: این استان‌ها یک بیماری ابتدایی ساختاری در حوزه بودجه دارند و در اینکه استان قزوین در پایه های بودجه ای قوی بسته نشده است، شکی نیست اما چیزی که با همت نمایندگان و دولت اجرا شده، رشد بودجه‌ای استان است. 

 

اعلایی گفت: ممکن است استان قزوین در کلیّت، رتبه پایینی در بودجه داشته باشد اما رشد بودجه نسبت به سال قبل چشمگیر بوده است و استان قزوین در درصد رشد بودجه جزو استان های میانی کشور است و این مهم در حالی است که استان در زمینه جمعیت و وسعت جزو استان های آخر کشور قرار دارد.

 

استاندار قزوین با بیان اينکه این مسیر باید به اندازه‌ای پیگیری شود که رشد بودجه سالانه استان هرساله نسبت به سال قبل افزایش یابد، اضافه کرد: مسئله مهمتر در توسعه استان استفاده از منابع بانکی و سرمایه گذاری در استان است و فاصله اعتباری رده بندی استانها تفاوت کمی با هم دارد و در رشد و توسعه اثر آنچنانی ندارد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهوری تخصیص ۱۰۰ درصدی دارد و به صورت نقدی صورت می گیرد، اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور افق پیش‌روی استان را تا ۱۴۰۳ مشخص می کند و خیلی از کار ویژه ها در مصوبات آمده است و پیگیری تخصیص این اعتبارات نقشه راه استان است. 

 

اعلایی افزود: استان قزوین از پیگیری های شخص وزیر نیرو همواره برخوردار بوده است و برای انتقال آب به آبیک سه جلسه با حضور شخص وزیر نیرو برگزار شده است و در استان قزوین در حوزه بهره وری آب، ایجاد منابع آب و استحصال آب اقدامات خوبی انجام شده است.

 

استاندار قزوین گفت: نزدیک ترین نتیجه اقدامات آبی استان را در هفته های آینده خواهیم دید و آب شرب با کیفیت به آبیک منتقل خواهد شد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها