خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: یکی از کلیدواژه های قرآن استکبار و مستکبرین است و استکبارستیزی یک فرهنگ قرآنی است.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۵۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی معبودی مسئولنمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین صبح امروز در مراسمی با محوریت هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در جمع رزمندگان سپاه استان که در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد با اشاره به جنایت های امریکایی بیان کرد: در آیه ۳۵ سوره نازعات خداوند می فرماید: «روزى كه آدمى همه اعمال خود را به ياد آورد». روز قیامت روزی است که آنچه در دنیا انجام داده به یاد انسان می آید.

وی گفت: در سیر این آیه برخی مفسرین چند دلیل بیان کرده اند. برخی معتقد هستند که انسان در آن روز اعمال خود را مشاهده می کند و هیچ چیز در آن از قلم نیافتاده است. برخی معتقد هستند که روز قیامت روز تجسم و حضور اعمال است و عمل انسان در مقابل انسان ظاهر می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: همچنین برخی معتقدند که تمامی اعضای بدن در مقابل پروردگار شهادت می دهند. برخی معتقدند روز قیامت همه پرده ها و حجاب ها کنار می روند و انسان متوجه اعمال خود می شود و از خدا می خواهد که به دنیا بازگردد و نواقص خود را جبران نماید. لذا روز قیامت روز کشف حقایق است. 

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و اقدامات جنایتکارانه استکبار جهانی عنوان کرد: یکی از کلیدواژه های قرآن استکبار و مستکبرین است. در برابر همه پیامبران مستکبرین ایستادند و همه پیامبران با مستکبرین مقابله کرده اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا امروز مستکبرین عالم با انقلاب اسلامی به مبارزه برخواسته اند و مظهر و سرمنشا مستکبرین، آمریکاست. البته ناگفته نماند که انقلاب اسلامی هزینه های مادی و معنوی زیادی در مقابله با استکبار پرداخت کرده است.

استکبارستیزی یک فرهنگ قرآنی است

وی افزود: از هزینه های مادی تحمیل شده به انقلاب، می توان به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که در این جنگ تحمیلی هزار میلیارد دلار به ما هزینه وارد شد و از هزینه های معنوی می توان به تقدیم بیش از دویست هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور، اشاره کرد و ما همچنان هزینه می دهیم. اما مهم این است که با همه جنگی که استکبار از ابتدا تا به امروز با ما شروع کرد، منابعی که استکبار هزینه کرد به مراتب خیلی بیشتر از هزینه کرد ما می باشد.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: به بیانی ساده تر، میادینی که استکبار در آن شکست خورده به مراتب بیش از جمهوری اسلامی است. وضعیت اسراییل در نگاه جهان، وضعیت آمریکا در جهان، اذعان این مستکبرین به شکست در مقابل ایران گویای این مطلب است و امروز نیز علیرغم همه فشارهای اقتصادی، تحریم ها و هزینه های که کرده ایم، انقلاب اسلامی پیروز میدان است. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی های استکبار اضافه کرد: ما از ابتدای انقلاب، استکبار را تحقیر کرده ایم. آمریکایی که زمانی ما را تهدید می کرد امروز جایگاهی در جهان ندارد. یکی از ویژگی های مستکبرین، خودبرتر بینی است. مستکبرین خود را محور همه امور می دانند و به همین دلیل این موضع برایشان ایجاد شده که به خود اجازه هرگونه مداخله در امور دیگر کشورهای جهان را می دهند اما جمهوری اسلامی معادله مدیریت جهانی استکبار را برهم ریخته است.

حجت الاسلام معبودی در ادامه خاطرنشان کرد: حق ناپذیری از دیگر ویژگی های مستکبرین است. در مسأله صلح آمیز هسته ای، که حق ملت ایران دست یابی به این فناوری است، مستکبرین این حق را منوط به رای و خواسته خود می دانند. ویژگی دیگر، مجاز شمردن جنایات نسبت به ملت ها و آحاد بشر است. برخورد دولت آمریکا با بومیان امریکایی، برده گرفتن بومیان، بمباران اتمی هیروشیما، کشتار مردم مظلوم یمن، افغانستان، ویتنام از مصادیق این جنایات است. 

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های مستکبرین، فریب گری و رفتار منافقانه است. جنایت در لباس خدمت، رفتار منافقانه مستکبرین است و آمریکا با رفتار منافقانه و با دروغ بزرگ خدمت به جامعه جهانی، اقدام به خیانت ها و حمایت های بزرگی کرده است. تشکیل طالبان و دروغ بزرگ خدمت به مردم افغانستان، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و کشتار زنان و کودکان بی گناه، با شعار خدمت به بشریت یکی از مصادیق این رفتارهای منافقانه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اطهار کرد: تحقیر مستضعفین عالم یکی دیگر از ویژگی های مستکبرین است. استفاده از الفاظ نامناسب برای کشورها و ملت های منطقه از سوی مستکبرین، مصداق این ویژگی است. محمدرضا شاه پنجاه سال دارایی کشور را در اختیار آمریکایی ها قرار داده بود اما با انقلاب اسلامی، آمریکا اجازه شاه به آن کشور را نداد. استکبارستیزی یک فرهنگ قرآنی است. هرکس با قرآن بیگانه باشد با فرهنگ استکبارستیزی بیگانه است و هر کس با قرآن مأنوس باشد با فرهنگ استکبارستیزی آشناست و در مقابل استکبار کوتاه نمی آید. 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها