سردار بابا احمدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای بی ارزش کردن بانوان/بصیرت بخشی راه مقابله با فتنه نرم دشمن است

مسئول سازمان بسیج مساجد گفت: دشمن حجاب زن را نشانه گرفته تا از حرز عفت و پاکی خارجش کند و ارزشش را از دست بدهد.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۲۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

سردار سرتیپ دوم پاسدار حیدر بابااحمدی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج، گفت: حجاب حرز است، حرز حافظ ارزش‌های والای انسانی یک زن است، زن در حرز حجاب از هر گزندی مصون و محفوظ می‌ماند.

وی ادامه داد: زن اصل و اساس زندگی و در حقیقت قلب حیات است، هر قدر این اساس، سالم و محفوظ باشد و این قلب عاری از آسیب باشد، نبض زندگی دقیق‌تر عمل می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه هر چیز با ارزشی را در حجاب قرار می‌دهند، تصریح کرد: معمولاً کالای قیمتی را در حرز و حجاب می‌گذارند تا دست اغیار و بیگانه به آن نرسد، اما اگر یک شیء بی ارزشی داشته باشیم برایش دغدغه نداریم چون ارزش نگهداشتن ندارد ولی برعکس اگر یک شیء قیمتی داشته باشیم از آن چشم بر نمی‌داریم!

سردار بابا احمدی ادامه داد: اینجاست که اهمیت مسئولیت پدر برای دختر، شوهر برای همسر و برادر برای خواهر، مادر برای دختر و حتی خواهر برای خواهر صد چندان مضاعف می‌شود تا از این ارزشمند‌ترین خلقت یعنی گوهر وجودی زن مراقبت کنند.

وی افزود: اینکه پدری در برابر نقص حجاب دخترش و یا شوهری نسبت به همسرش بی تفاوت باشند باید در میزان دوستی و محبت آنان شک کرد! زیرا اگر کسی، چیزی را دوست بدارد ولی برای حفظ آن دغدغه نداشته باشد یا واقعاً دوستش ندارد و یا برایش ارزشمند نیست! چه رسد به اینکه این محبوب یک شیء نباشد بلکه یک انسان شریف باشد!

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور خاطر نشان کرد: نکته سوم این است که بسیاری از این ارزش‌ها، بی خبرند و غافلانه از این ارزش والای انسانی، حجاب بر می‌دارند. باید آگاه شوند اما به طریق درست.

سردار بابا احمدی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: خداوند متعال امر به معروف و نهی از منکر را دو دسته گلی قرار داده تا بهترین بندگانش یعنی مسلمانان آن را به یکدیگر هدیه دهند، با ترویج و تبلیغ صحیح این دو فریضه الهی می‌توان حجاب یعنی حفظ قداست و پاکی زن‌ها، دختران و خواهرانمان را تامین و تضمین کنیم.

وی افزود: نکته پایانی اینکه امروزه بهترین و موثرترین ارزش‌های جامعه ما یعنی بانوان که افتخار دارند سیده آنان حضرت زهرا سلام الله علیها، حبیبه الهی و اسباب خلقت انسان است، مورد و نقطه هدف نبرد نرم دشمن است. سرزمین جنگ نرم، اذهان و افکار و روح و روان انسان هاست، دشمن تلاش دارد این سرزمین را تصرف نماید، لذا برای اینکه زن را از ارزش بیندازد، حجابش را نشانه گرفته تا اول از حرز عفت و پاکی خارجش کند و ارزشش را از دست بدهد، آنگاه یک موجود بی ارزش مثل یک جسد بی جان و روح می‌شود و مورد تنفر قرار می‌گیرد و این هدف غایی دشمن است، که تنها راه مقابله با این فتنه نرم دشمن، بصیرت بخشی از راه تربیت دینی است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور خاطر نشان کرد: مسجد و منبرش به دلیل طهارت و اتصال آن به منبع عظیم معارف الهی، انسان ساز است ولیکن تربیت در دوره‌ای خاص باید صورت پذیرد تا سد مستحکمی در برابر وسایس و فتنه نرم شیاطین شود، مثل واکسن که باید به موقع و در زمان خاص خودش استفاده شود تا در برابر حملات ویروسی ایمن سازی کند.

سردار بابا احمدی افزود: مسجد می‌تواند و باید برای واکسینه کردن دختران عزیز جامعه اسلامی در سن تربیت پذیری برنامه داشته باشد. در حالی که از آن غفلت شده و بسیج مستضعفین به توفیق الهی برای فعال کردن مساجد با طرح تحقق محلات اسلامی در تلاش است با هم افزایی و همکاری همه متولیان امور مساجد و محلات و با بهره مندی از ظرفیت عظیم بسیجیان عزیز و آحاد مردم عزیز خصوصاً نخبگان و متنفذین محلات این طرح را اجرا کند که پایه آن احیای کارکردهای همه جانبه مساجد است و تربیت دینی نسل جوان و نوجوان عزیز جامعه یکی از مهمترین رویکردهای این طرح مسجد محور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار