غرب با کمک رسانه حجاب را سربرید

هر سال به مناسبت هفته عفاف و حجاب، ادارات و نهادهای مختلف فرهنگی نشست های خبری مرتبط با این مقوله برگزار می کنند و اقدام به تشریح برنامه های اداره متبوع خود در هفته عفاف و حجاب می پردازند اما بعد از پایان هفته عفاف، حجاب هم به بایگانی سپرده شده و تمام برنامه ها تعطیل میشود.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۵۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

اکثر برنامه هایی که در هفته عفاف و حجاب در سطح کشور برگزار می شود به صورت همایش، راهپیمایی، تجمعات بانوان محجبه در سطح پارک ها و بوستان ها، سخنرانی و مواردی از این دست است و هیچ ابتکار و نو آوری و برنامه جدیدی در این زمینه تدوین نشده است.

 به نظر می رسد محتوای فکری مخاطبانی که این برنامه هابرای جذب آنها انجام می شود به گونه ای هک شده که با برگزاری راهپیمایی خانم های با حجاب قابل تغییر نیست و یک حس نفرت هم در آنها ایجاد می کند و اغلب مشاهده کرده ام که خانم های بد حجاب، شل حجاب یا هر عنوان دیگری که روی آن می گذاریم  این برنامه ها را به تمسخر می گیرند و با یک قربان صدقه رفتن جنس مخالف در خیابان همه چیز را فراموش می کنند.

از سوی دیگر مخالفان نظام اسلامی   برنامه های سنگینی برای تغییر فرهنگ و مدل زندگی مردم کشورهای اسلامی بویژه ایران که در چهل سال اخیر اعتبار جهانی آنها را خدشه دار کرده و افول آنها را شدت بخشیده است با استفاده از کارشناسان، جامعه شناسان، فرهنگ شناسان، ایران شناسان؛ نیازها و علاقه مندی های مردم ایران در سنین مختلف را از طریق رسانه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و سایر رسانه های مجازی   طبقه بندی  کرده و برای هر طیف مطابق خواست و سلیقه و گرایش او محتوا تولید کرده اند. این محتوا ها در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت طراحی و برنامه ریزی شده است و از آنجا که سواد رسانه ای اکثریت مردم بویژه افراد عادی و اقشار متوسط در حوزه های اجتماعی و سیاسی قابلیت تفکیک و تجزیه نقشه های آنها را ندارد و اغلب سطحی نگر هستند، به مرور با دیدن این برنامه ها نسبت به بسیاری از اعتقادات و باید ها و نباید هایی که در طول سال های متمادی نسبت به آنها حساسیت داشته اند بی تفاوت می شوند.

  دشمن از سال های پیش نقشه های بزرگی بر روی تخریب خانم ها و مادران به عنوان محور خانواده طراحی کرده است و امروز ما شاهد به ثمر نشستن این طرح ها هستیم و آنها به راحتی در حال برداشت کاشت خود در حوزه فرهنگ ما هستند؛ همان سال هایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به هجمه فرهنگی هشدار می دادند و حتی نامگذاری سال ها را بر اساس همین موضوع اعلام می کردند، دشمن که می دید در جبهه نظامی نمی تواند در برابر ایران قد علم کند و از قدرت نظامی خود نا امید شده بود، جنگ فرهنگی را کلید زده بود و در یک مقطع هم حضرت آقا بحث آتش به اختیار را مطرح کردند اما دشمن بیدار و ما در خواب بودیم.

ایشان نقش رسانه را بسیار مهم توصیف کردند و فرمودند اگر من رهبر نبودم حتما هدایت و برنامه ریزی فضای مجازی را بر عهده می گرفتم. بیان ایشان در این خصوص نشان از اهمیت و نقش مهم رسانه ها   در ترویج و تغییر  فرهنگ و باورهای یک ملت  دارد.

  در ایران حدود 22 شبکه تلویزیونی و تعدادی شبکه های رادیویی فعالیت می کنند که برای تامین هزینه های آن، بخش های زیادی از برنامه ها به پخش پیام های بازرگانی اختصاص دارد؛ با این حال  برنامه های سیما بسیارضعیف است و اغلب شاهد پخش سریال ها و فیلم های تکراری و بعضا قدیمی و منسوخ شده که مختص شرایط دهه های گذشته بوده،  هستیم. در این شرایط   سازمان صدا و سیما از تعطیلی دو شبکه سلامت و ایران کالا خبر داد. این در حالی است که بیش از 3000 شبکه فارسی زبان خارج از کشور به صورت شبانه روزی برنامه های زیادی برای ایرانیان تولید و پخش می کنند که حکایت از برنامه ریزی و سرمایه گذاری غرب برای تغییر ذائقه هموطنان ما دارد.

علاوه بر شبکه های تلویزیونی، فضای مجازی نیز بخش عمده ای از این مسئولیت را برعهده دارد و با تولید محتواهای به ظاهر ساده بر روی افکار کودکان و جوانان ما سرمایه گذاری می کنند.

  در طول هفته عفاف و حجاب در شورای امر به معروف شهرستان ها    تولید کنندگان وفروشنده های البسه نا متعارف مورد سرکشی قرار می گیرند و تذکر لازم به صنوف متخلف داده می شود و با تولید کنندگان و عرضه کنندگان لباس های نا متعارف و متخلف برخوردهایی صورت می گیرد و اندک فروشنده های کالای های اسلامی تشویق می شوند.

همچنین از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت های لازم انجام می شود و گشت های ثارالله و رضویون نسبت به شناسائی تالارها و اماکنی که اقدام به رواج فساد وبی حجابی می کنند اقدام می نمایند.

همایش های بانوان محجبه و پویش های مختلف به راه می افتد. حتی از خاله های برنامه کودک تلویزیون  در این برنامه ها دعوت می شود و هزینه های هنگفتی هم برای اجرای برنامه و دستمزد به هنرمندان مطرح پرداخت می شود و ماجرا در  یک روز یا نهایتا یک هفته پایان می یابد و پرونده عفاف و حجاب تا مناسبت سال آینده بسته می شود.... و ما کماکان هر سال شاهد عقب نشینی روسری ها هستیم تا جایی که هجمه فرهنگی دشمن به صورت رادار گریز در مقابل چشمان ما از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی مان عبور کرده و وارد خانه های ما شده است و ماشه آن را خودمان بدون اینکه متوجه باشیم کشیده ایم.

 سالن آرایش باربی

بازی‌ های دخترانه اندروید در سال‌های اخیر تنوع بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و اکنون می‌توان ادعا کرد که تقریبا برای همه افراد و گروه های سنی از هر سن و سلیقه‌ای بازی‌های متنوعی روی پلتفرم اندروید وجود دارد.   

بازی‌های دخترانه اندروید معمولا حول محور موضوعاتی مانند سالن های آرایش و آرایشگری یا پرنسس‌هایی مثل باربی، سیندرلا و ... می‌چرخد این بازیهای رایانه ای  ابزاری  برای ترویج سبک زندگی غربی و تخریب فضای سنتی و از بین بردن حیا و عفت در خانواده است.

نحوه سرگرمی «سالن آرایش باربی» به این شکل است که تصویر کارتونی دختری جوان و زیبا طراحی شده و دختر خردسال ایرانی با استفاده از برنامه هایی که در این بازی طراحی شده است اقدام به تعویض رنگ مو، مدل مو، آرایش صورت، مدل و رنگ عینک، لباس زیر( که اغلب نوع پوشش غربی و خانگی است) لباس مهمانی، رنگ و مدل کفش، مدل دامن، رنگ چشم و...  را بر روی عروسک باربی قرار می دهد.

این سرگرمی در حالی صورت می گیرد که مادر با خیالت راحت در کنار فرزندش نشسته و سرگرم کارهای خوش است و از اینکه کودک او ساکت و آرام مشغول بازی و سرگرم شده و مزاحم او نیست احساس رضایت می کند. غافل  از اینکه این سکوت، آرامش قبل از طوفان بوده و نتیجه اش این شده که امروز می بینیم و قلم از توصیف برخی از مدل های دخترانه در سطح شهر شرمنده و عاجز است. حتی در شهرهای مذهبی هم نمی توان   وجود چنین بلیه ای  را تکذیب کرد که متاسفانه هر روز  رو به گسترش است.

پیش از اجرای فاز دوم طرح حمله به کانون خانواده، فاز اول آن با رواج نگهداری سگ و گربه در خانه ها کلید زده شد و بنیاد آن را دولتی بنا نهاد که ارز هایی را که برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داشت به کسانی داد که اقدام به واردات خوراک سگ و گربه و لوازم آرایشی و ناخن مصنوعی و آلات و ادوات تخریب فرهنگی می کردند.

   پیشروی دشمن به قدری سریع اتفاق افتاد  که این روزها شاهد فرو ریختن سنگر عفت و حیا در جای جای شهر های کشور هستیم  و دشمن تا کانون خانواده نفوذ کرده است به گونه ای که برخی از شوهران از افتادن روسری بر روی شانه های همسر خود در داخل خودرو و حتی معابر احساس افتخار، غرور و  تمدن  می کنند.

اتفاقات اخیر در خصوص حجاب در سطح کشور حاصل ضعف عملکرد مسئولان نهادهای مختلف فرهنگی کشور و کم کاری آنها در این زمینه است که باید پاسخگوی خون شهدا  باشند که  بدون استثنا بخشی از وصیت نامه اکثر شهدا تاکید بر حفظ حجاب بوده است.

ادامه دارد....

علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات