خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بانوان در کمک به امر ازدواج و رفع موانع فرزندآوری و فرزندپروری می‌توانند معجزه‌گر و در حل مسائل خانواده نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۷۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج - حجت الاسلام محمد قمی در افتتاحیه مهرواره بانور گفت: خانم‌های دغدغه‌مند می‌توانند نقش آفرینی های بسیاری در حوزه خانواده داشته باشند.
وی افزود: خانواده زمانی موفق، پر رونق و جذاب است که بانوان در آن حضور و نقش جدی داشته باشند. در هر مسأله‌ای که بانوان وارد شدند توانستند گره‌های بزرگی را باز کنند. لذا در این زمان که زمان جهاد تبیین است خواهران می توانند در ساختن یک جامعه پیشرو نقش اساسی داشته باشند.
قمی ادامه داد: وقتی بانوان وارد جهاد تبیین می شوند از مردان موفق تر هستند. یعنی گاهی به مطالبه حق می پردازند و گاهی به گفت و گو می نشینند و خدا چنین سرمایه ای را در بانوان به ودیعت گذاشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به توطئه های دشمنان برای برهم زدن نظام خانواده و تضعیف نقش زنان گفت: زلالی و پاکدامنی و قابلیت زنان ایرانی است که باعث شده تا بسیاری از آنان دغدغه خانواده پاک و خوب را داشته باشند. زنان می توانند حفاظت و صیانت از خانواده را به عهده بگیرند.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد حاکمیتی خادم این برنامه است و باید زمینه ای برای شکوفایی زنان فراهم شود که این مهرواره یکی از گام ها در این زمینه است.
قمی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره استفاده از ظرفیت مرکز رسیدگی به امور مساجد در این مهرواره گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد دارای سازمان ها ی استانی است و در هر استانی که امکان برقراری ارتباط بوده، تلاش کرده ایم تا هم افزایی صورت گیرد.
وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد در بعضی استان‌ها تشکیل نشده و گاهی یک نفر مسئولیت این مرکز را دارد. با این حال تقسیم کار در این زمینه مهم است. مثلا در حوزه هنری از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انتظار بیشتری است.
در این مراسم با حضور حجت الاسلام کمال الدین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و برخی مسئولان بنیاد هدایت وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از پوستر مهرواره بانور رونمایی شد.







روایت های بانوان ائمه جماعت مساجد
مریم زادقاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور گفت: این مهرواره دارای دو بخش است. یکی حل مسائل حوزه خانواده که در هفت محور و ۴۴ مساله پیش بینی شده و بخش دوم مربوط به روایت و خاطره نویسی بانوان امام جماعت و روایت های جالب کنش‌گران است.
وی از برگزاری کلاس های روایت نویسی برای شرکت کنندگان در این مهرواره خبر داد و گفت: مهرواره بانور به همت اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری بنیاد هدایت، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار می شود و تمام خواهران فعال در حوزه مسجد می توانند در این مهرواره شرکت کنند.
این عضو بنیاد هدایت ادامه داد: از تمامی کنش‌گران، جامعه بسیج زنان و شبکه دو خواستیم برای تقویت خانواده و ایجاد نور امید در مردم هر محله، در این مهرواره حضوری فعال داشته باشند.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مخاطبان در این مهرواره، همسران امام جماعت یا شبکه شریکه الامام و همچنین شبکه نهضت پیشرفت زنان هستند.
زادقاسمی با گرامیداشت ۲۶ ذیحجه، سالروز نزول سوره انسان و روز خانواده گفت: افتتاحیه مهرواره بانور از امروز آغاز می شود و علاقه مندان می توانند با ارسال عدد یک به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ در این مهرواره شرکت کنند. علاقه مندان همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی مهرواره به نشانی https://mehrvare-banoor.ir و برای ثبت نام به تارنمای مهرواره به نشانی https://mehrvare-banoor.ir/ مراجعه کنند.
دبیر مهرواره بانور افزود: علاقه مندان تا ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند و نفرات برتر استانی به سطح ملی راه پیدا می کنند. نتایج مهرواره نیز در ۲۲ مهر مصادف با هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) اعلام خواهد شد.
محورهای مهرواره بانور
زادقاسم گفت: محورهای این مهرواره شامل ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی و اقتصاد در خانواده و همچنین سلامت در خانواده است که هر یک از این محورها شامل مسائلی است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره پیش بینی استقبال بانوان از این مهرواره گفت: با توجه به برگزاری مهرواره محله همدل که در حدود ۵۰ هزار نفر در آن شرکت کردند، به نظر می رسد اگر رسانه ها در زمینه این مهرواره اطلاع رسانی خوبی داشته باشند، شاهد استقبال خوبی خواهیم بود.
بانور واژه ای ترکیبی از بانو و نور، و عنوان مهرواره تخصصی بانوان برای حل مسائل خانواده محور و جمعیت در محلات با محوریت مساجد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات