رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اراضی پایاب سد خدا‌ آفرین با مساحت 36هزار و 500 هکتار منطقه‌ای مهم برای تولید محصولات کشاورزی است .
کد خبر: ۹۴۴۷۲۴۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

تولید محصولات کشاورزی در مغان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر تقی‌زاده در دیدار با امام جمعه شهرستان اصلاندوز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به موضوع مهم خودکفائی محصولات کشاورزی اظهار کرد: وجود منابع آبی در رود ارس و سدهای خدا آفرین و قیزقلعه‌سی یک نعمت الهی و استثنایی است.

وی افزود: مبادی مصرف این آب‌ها در بسترهای اراضی کشاورزی و باغی تولیدکنندگان منطقه است که خوشبختانه در پایاب آن‌ها عملیات‌های مناسبی با شبکه‌گذاری انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۴۲ هزار و۵۰۰ هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: بزرگترین مساحت این اراضی در اراضی پایاب سد خدا آفرین در مساحت ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه‌ای مهم برای تولید محصولات کشاورزی است که تقریبا با بهره‌برداری کامل از این طرح یک میلیون تن به محصولات کشاورزی اضافه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل طرح صدور اسناد زمین‌های زراعی کشاورزان را یک ضرورت دانست و گفت: برای اجرای این طرح، همکاری و پای‌کار بودن کشاورزان یک اصل است که همه ما برای اجرای این طرح باید مشارکت جدی داشته باشیم.

 اعطای تسهیلات بانکی برای حمایت از دامداران و کشاورزان

حجت‌الاسلام جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز گفت: اعطای تسهیلات بانکی پس از حذف ارز ترجیحی برای حمایت از دامداران و کشاورزان یک گام اساسی و مهم است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای کشاورزی استان به ویژه حوزه شمالی استان اردبیل، افزود: برای ترویج طرح کشت قراردادی باید اقدام جدی صورت گیرد، چراکه اجرای این طرح در استان برای حمایت کشاورزان و همچنین در افزایش میزان تولیدات کشاورزی موثر خواهد شد.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: با توجه به خشکسالی و کمبود آب باید برای اصلاح الگوی مصرف این مایع حیاتی و اساس تولید در کشاورزی، برنامه‌های کاربردی تدوین و عملیاتی شود.

 وی با اشاره به آغاز اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها گفت: اگرچه صدور دامدار کارت و اعطای تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش پس از حذف ارز ترجیحی برای حمایت از دامداران و کشاورزان یک گام اساسی و مهم است،  اما در مرحله بهره‌مندی توسط کشاورزان، نقایصی را به همراه دارد، که امیدوارم با احصاء دامداران واقعی و همچنین رفع محدودیت‌ها در خرید نهاده توسط دامدار کارت خدمات ارزشمند و واقعی به تولیدکنندگان ارائه کنیم.

ارسال نظرات