خبرهای داغ:

مراسم بزرگداشت عملیات مرصاد با حضور رزمندگان استان سمنان در کرمانشاه برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با حضور رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان سمنان در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۴۶۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد چهارشنبه پنجم مرداد ماه با حضور سرهنگ علی خالقیان فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه استان سمنان ،خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان سمنان در محل یادمان شهدای عملیات مرصاد برگزار شد.
روایت گري و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عملیات از جمله برنامه های شاخص این مراسم بود.
خاطر نشان می شود عملیات مرصاد در تاریخ پنج مرداد ۱۳۶۷ و تنها ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست.
در این عملیات منافقین با حمایت‌های صدام از مرز قصرشیرین به مواضع ایران حمله کرده و در حالی که خیال می‌کردند مردم از آنها حمایت خواهند کرد با مقاومت مردم رو به رو شدند.
منافقین در این عملیات از مرز قصرشیرین وارد کشور شده به علت درگیری نیروهای ایران با حمله ارتش عراق در جنوب کشور توانستند شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد غرب را تصرف کنند و بسیاری از مردم شامل زنان و کودکان را به شهادت برسانند و تا تنگه چهارزبر پیشروی کنند.
اما سرانجام در تنگه چهارزبر در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه ،رزمندگان تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان با حدود ۶۰ ساعت در میدان نبرد و بکارگیری بیش از ۱۶۰۰ نفر، جانانه به مقابله با منافقین خائن پرداخت که با تقدیم ۲۲۸ مجروح و ۶۷ شهید، برگ زرین دیگری را در صفحات پر افتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت.
مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم(عج) در عملیات مرصاد آن چنان بود؛ که اگرنبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم(عج) بود. اینها در تاریخ می ماند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار